Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1909 ggr
Imasy
2014-12-11 14:48

vävtapet

Vi är två läger här hemma. Jag tycker att vävtapet är typ lika fult som rollade tapeter. Sambon och svärfar tycker det är toppen. Billigt, snyggt och SÅ modernt. Typ det absolut senaste man bara måste ha! Visst, väv ÄR billigt, och vi har inte råd att göra det vi ville göra. Just nu. Nästa månad kan ekonomin se annorlunda ut, och totalkostnaden går i grova drag på max tio papp, vilket inte är en omöjlighet att skrapa ihop om båda har jobb. Men, nu startades detta vävprojekt iaf, och jag hade inget att säga till om tydligen. Jag tycker de har stått och lagt ner tid och pengar på att sänka värdet på huset. De tycker att de målar Hotel Hilton. Är jag helt out of date eller ÄR det så att sjuttiotalet ville ha tillbaka sin väv?

Annons:
Surpan
2014-12-11 15:05
#1

Trist att du inte fick säga till om något. Bara att starta ditt eget projekt när ni har pengarna sen tycker jag! 😉

Gällande väven - i vilket rum är det och vad är det för färg? Målar ni över väven eller är det liksom 70-tals väv med lite fransar som sticker ut här och var? 😛

Övermålad väv tycker jag är snyggt, för att få lite struktur i väggen och inte bara målat. Men det ska inte sitta i stora ytor (vardagsrum/sovrum) utan typ i hall eller korridor.

/Surpan

Maria
2014-12-13 18:57
#2

Övermålad väv tycker jag också kan vara riktigt snyggt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
2014-12-13 21:01
#3

Jag hade strukturtapeter som tonåring och det var en liten stund sen hahaha  😛 idag skulle jag inte satsa på det utan ha eventuellt putsat eller en diskret tapet. När man skall tapetsera/renovera där det sitter struktur är det bara att bredspackla över och det kan kosta på lite. Tycker det var väldigt synd du inte fick med ett ord i leken vid bestämmande.  Du bor ju där också

oh-la
2014-12-14 14:04
#4

vi hade väv i olika former i vår tidigare lägenhet. kan säga att den rykte så fort det bara var möjligt. jag gillar struktur i väggarna, men jag tycker verkligen inte att väv är något vidare. 

hade jag varit i din situation hade jag blivit heltokig dock :P här kommer inget innanför våra dörrar om inte båda är med på det :P

JustMySelf
2014-12-15 18:14
#5

Jag håller med dig, jag tycker inte heller det är speciellt fint. Tråkigt att de "körde över dig" sådär.

TjockaBerta
2014-12-20 11:14
#6

Jag skulle aldrig sätta upp väv. Usch för dammsamlaren.

 Det är alldeles för mycket jobb att ta ner när man ska göra om. Om den inte är spaltbar men det är den nog inte.

Jag håller med dig när du säger att det sänker värdet på huset.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2014-12-20 17:14
#7

Va är det på mode igen 😮 Hemska tanke, trodde vissa delar av 70-talet för förbi för evigt

Upp till toppen
Annons: