Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 19458 ggr
VildaVittra
11/17/14, 10:26 AM

Limma skumgummimadrass

Vilket lim kan man använda till att fästa en skumgummimadrass i en skiva? Vissa limsorter vet jag att de smälter skumgummit. Gärna från typ Biltema, måste dit ändå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Sabina]
11/18/14, 3:43 AM
#1

Jag vet inte vad för sorts lim som man skulle kunna tänkas behöva, men däremot undrar jag om det inte skulle kunna gå bra med självhäftande breda kardborrar? De sitter som berg, har jag hört. Finns tex här eller på biltema , du får skrolla lite hos biltema för att hitta de bredare kardborrarna.

VildaVittra
11/18/14, 5:26 AM
#2

#1 Tyvärr ska det vara inuti en klädd möbel, så det funkar inte. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lill-Kisse
11/18/14, 9:42 AM
#3

Dubbelhäftande tape är mitt tips.

VildaVittra
11/18/14, 9:50 AM
#4

#3 Samma problem, i och med att tyget ska spikas fast kan jag inte ha något material som släpper efter några månader eller år, när det torkat och slutat att fungera.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Niklas
11/18/14, 11:57 AM
#5

Kontaktlim skulle jag prova.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lill-Kisse
11/18/14, 5:26 PM
#6

Jag har slitit fruktansvärt hårt med att riva, slita och skrapa loss en golvmatta som bara fästs med dubbelhäftande tape utmed kanterna. Duger inte sådan tape till skumgummi, så lär ingenting duga.

Annons:
VildaVittra
11/18/14, 5:50 PM
#7

#6 Skumgummi är väldigt speciellt, det suger åt sig lim på ett helt annat sätt än andra material och en matta är tät, så oxidationen sker mer långsamt, en madrass är inte tät. Men jag har tillslut hittat ett lim som är för just skumgummi.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Niklas
11/19/14, 9:21 AM
#8

#7: Vad heter limmet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

VildaVittra
11/19/14, 10:51 AM
#9

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Niklas
11/19/14, 1:06 PM
#10

Den känner jag till. Då var inte mitt förslag helt galet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: