Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2752 ggr
Ellenfyrkant
11/6/14, 12:36 AM

Vart har ni vantar?

Vart förvarar ni vantar, mössa, halsdukar etc. mellan utevistelserna vintertid? Jag är lite inne på att hänga upp någon slags öppen korg på väggen. Har annars, skohylla och hatthylla med krokar. Men gillar inte att låta kläderna ligga och drälla på hatthyllan riktigt. Varken ordningsamt eller särskilt praktiskt. Hur löser ni?? :D

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Lia
11/6/14, 12:55 AM
#1

Ja har två skåp med massor av lådor, och sånt ligger året runt i en av dem.

[Thiah]
11/6/14, 7:14 AM
#2

Erm.. här och där och lite överallt ;). 

Har en hatthylla, har ett skåp med lådor riktigt nära hatthyllan och har en typ bokhylla precis innanför dörren. Men sen funkar vår kökssoffa, eller byrån vardagsrummer, matbordet, köksbänken, golvet och liknande precis lika bra 😃

Halvdansken
11/6/14, 2:36 PM
#3

Vi köpre 2 tv-bänkar (Ikea Bestå) och satte i hallen. Sen satte jag korgar i olika färger i den där vi har vantar, halsdukar osv. Såntdär som flyteromkring annars.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SisselaJ]
11/7/14, 11:42 PM
#4

Har en korg på hatthyllan i skåpet där vi hänger våra jackor och ställer skor. Lite jobbigt att behöva gräva i den ibland men slipper åtminstone blanda ihop det med pojkvännens grejer! :)

[Forest]
11/8/14, 12:35 PM
#5

Har mindre hylla/bokhylla och lådor som vi har varsin låda. Hundarna har sina täcken i skolåda i plast tror det är dessa javascript:nicTemp();. Här har vi mycket jackor skor och därmed en massa vantar/mössor/halsdukar. Så jag har även sittpuff/fotpall med förvaring som jag lägger ner lite smått o gott i.

citytjejen
11/9/14, 2:10 PM
#6

Vantar och mössor har vi i en korg uppe på hatthyllan (under vintersäsongen, annars står korgen i en garderob istället). Halsdukar och sjalar ligger hopvikta på hatthyllan eller hänger på galgen tillsammans med jacka. Vi är två vuxna så det funkar bra att ha så!

/Christina

Annons:
[Udoon]
11/9/14, 7:15 PM
#7

Nu bor ju jag själv så det blir inga stora mängder med sånt liggandes, men jag har en hyffsat stor sittpuff i hallen med några fack i, där får dom bo under den varma delen av året :)

[JeanetteK]
11/10/14, 11:35 AM
#8

Jag har en sån expedit-hylla från IKEA med korgar till. En korg för vantar, en för sockor, en för mössor, en för halsdukar, en för hundgrejer osv. Funkar jättebra!

[Sabina]
11/10/14, 6:20 PM
#9

Halsdukar och sjalar får ligga vikta på hatthyllan. Blöta vantar och mössor får ligga i ett par cykelkorgar som jag hängt upp på elementet i hallen. Under den varma årstiden ligger de i en byrå som vi också har i hallen. Numera är det mest minstingen som använder sig av cykelkorgarna.

Carrosh
11/15/14, 10:55 AM
#10

Har inte hunnit fundera så mycket på det än, då jag flyttade hit i somras. I förra boendet (då jag var inneboende) fanns skåp i hallen där jag kunde lägga vantarna ovanpå, alternativt lade jag ner dem i fickan på jackan (och halsduken på galgen eller i jackans ärm). Nu ligger det mesta på hatthyllan, men funderar på att sätta upp en korg eller så att förvara det i. Vore ju lite smidigt att bara kunna ta vantar och mössa precis vid dörren, så man inte glömmer dem. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Knasper
11/16/14, 8:00 PM
#11

Under den årstiden då vantar o mössor o halsdukar används, hittar jag dessa på hatthyllan.

Vart de tar vägen under sommarhalvåret är ett mysterium.

Rumblebee
11/17/14, 6:46 PM
#12

När jag bodde hemma lade jag mina på hatthyllan, där jag bor nu finns det ingen, så när det är dags för vantarnas förvarar jag dom i jackfickan, ingen risk att dom glöms bort när man går ut 😊 Sommartid ligger de i garderoben.

Grace2009
11/20/14, 7:09 PM
#13

Jag lägger min halsduk och vantarna i huvan av jackan, det tycker jag är praktiskt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: