Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1836 ggr
Maria
2014-10-26 10:25

Hjälp med halsdukshängare?

Jag skulle vara tacksam för tips om var och hur jag ska hänga mina halsdukar.

Vi har ingen hall utan har klädhängare och skoställ i grovköket som är alldeles innanför ytterdörren.

Jag har en hel del halsdukar och de hänger lite överallt och ligger på hatthyllan. Vissa hänger på galgarna där jackorna hänger.

Har ni något bra tips. Jag har funderat men inte kommit på något vettigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Forest]
2014-10-27 21:21
#1

Du kan ha trästege mot väggen där kan man hänga upp halsdukar- Min syster gjorde egen stege av grövre grenar/små trädstammar och hängde upp stegen på väggen kil  i mellan så stegen kom ut från väggen där hänger hon halsdukar  och vantar. Ett annat tips är att sätta upp olika skåpknoppar i olika storlekar. Har du annars en dörr som du kan hänga upp något på? det finns dörrhängare så slipper du skruva/borra enkelt smärtfritt och fungerar på alla dörrar.

Maria
2014-10-28 18:14
#2

#1 Tack för tips.

Jag får fundera. Utrymmet är inte så stort och hela väggytor minimalt men man kan ju ha en halv stege t.ex🙂

Dörr har vi ingen utan har valt att ha draperi istället annars är det en smart ide.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2014-10-28 21:21
#3

Första jag tänker på är, Vad har du för galgar. De flesta brukar ha vad jag ska kalla det öppna. Om du har det så byt till byxgalgar då kan du knyta halsdukar på pinnen som finns.
Ett annat alternativ. Sätt upp ett par krokar och mellan dom sätter en spiral och sen fäster halsdukarna med klädnypor.
Ett tredje alternativ en krok på väggen och köpa dig några slipshängare. Får plats rätt många på en sån. Finns väl i affärer, men vet inte vilka, men den sort jag tänker på finns på den här länken. Den för 259 kr. Finns längre ner nåt som heter dubbelsidig bälteshängare för 249 kr som också kan vara ett alternativ.  Det kan jag inte komma på att jag nån gång sett i vanlig affär.

.

Maria
2014-10-28 21:32
#4

#3 Tack för länken.

Jag har byxgalgar i trä där jag hänger en del halsdukar redan😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[westerlind]
2014-10-29 15:53
#5

Varför inte en sån här från Ikea? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70108912/ Skriver på iPad och kan inte göra bra länkar :)

Maria
2014-10-29 15:57
#6

#5 Den var ju också smart.

Tack för alla tips. Nu har jag något att fundera på😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: