Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2734 ggr
Hildgrim
10/2/14, 3:08 PM

Kan inte använda källarförrådet?

Jag bor i en hyreslägenhet och har ett källarförråd. Men pga återkommande översvämningar så känner jag att jag inte kan bruka detta på ett normalt sett. Även fast jag har pall över hela golvet så kommer vattnet upp och förstör mina saker.  Håller nu på att sortera vad som går att räddas och kommer framöver att få förvara nästan alla mina saker i lägenheten istället.

Jag antar att man inte har rätt till någon hyressänkning pga förrådet inte går att nyttja? Bara att gilla läget?

Annons:
Saffran0Spice
10/2/14, 3:11 PM
#1

Man kan ju höra med bolaget - jag ska själv få ersättning då jag inte kunnat använda mitt förråd pga att bolaget inte lagat dörrarna som blev uppbrutna för flera månader sedan.
I kontraktet ingår ju förråd, och om du inte kan ha det så ska man inte betala fullt pris - nu vet jag inte hur det fungerar med översvämningar osv men prata med dem iallafall =)

beem
10/2/14, 9:06 PM
#2

Prata med hyresvärden om problemet och  se vad han säger. Kolla med grannar. De måste ju ha råkat ut för samma sak. Ni kanske kan prata ihop er hur ni ska göra gentemot hyresvärden. Det är alltid lättare om man är flera som har samma problem.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Torahzen]
10/17/14, 10:27 PM
#3

Prata med hyresgästföreningen.

Maria
10/18/14, 8:50 AM
#4

Absolut ett ärende som hyresgästföreningen kan råda hur du ska göra. Du borde rimligen kunna använda ditt källarförråd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
10/23/14, 8:43 PM
#5

Vi har strul med att vi har förråd i ett uthus där det blåser in och saker blir fuktiga pga vädret "blåser in" vi har inte fått hjälp av hyresgästföreningen  dom har pratat med hyresvärden som i sin tur inte drar ner ett öre på våran dyra hyra. Jag har köpt en massa plast lådor så förvarar smått o gått i dessa möbler har funkat bra så länge det inte är tyg eller i läder sånt kan mögla. Där har lösningen vart ge bort eller sälja. Ett rum som vi har över fått möbler som inte var planerat riktigt där men det är såna jag vill behålla lite till. Jag hoppas att du finner en lösning på ditt problem.

Upp till toppen
Annons: