Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1750 ggr
pernillaa
2014-08-31 16:16

Måla om köksluckor

Hej

Tänkte måla om våra köksluckor och funderar vad man ska använda för typ av färg och om man bör ha pensel eller roller?

Tänkte ha 2 olika färger. Först svart och sen en typ av mintblå eller mintgrön ovanpå. Sen slipa så den svarta kommer fram lite här och var. Så en typ av shabby blir det ju.

Blir säkert ett rätt omfattande jobb då luckorna inte precis är platta.

Måste man förbehandla på något sätt? Har försökt slipa dom men man får typ inte bort någonting av lacken eller vad det nu är.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
[WickedAlly]
2014-09-02 09:58
#1

Jag hade sprayat dem, lättare blir det inte :)

Närmsta färgaffär kan hitta fram vilken färg och grundfärg du behöver.
De gånger jag sprayat lackade möbler har jag bara slipat lätt först, sedan på med bas och sedan några lager färg :)

pernillaa
2014-09-02 11:56
#2

Alltså jag skulle vilja måla dom svart först och sen någon typ av mingrön eller mintblå och sen slipa fram lite av det svarta här och var så den blir lite shabby men utan det typiska vita. Haha!

Går det att göra med sprayfärg?

Ha en bra dag! // Pernilla

Halvdansken
2014-09-02 14:17
#3

Du kan inte slipa bort lacken utan proffsredskap. Tvätta med målarrens, rugga upp ytan med sandpapper i olika omgångar och kornstorlek. Grunda ett par gånger. Borde vara ok.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

pernillaa
2014-09-03 06:09
#4

Tack. Funderar om det är ett alternativ att grunda och lägga den svarta färgen med sprayfärg och sen lägga den mintgröna/mintblåa med roller eller pensel sen. Vill som sagt slipa fram lite av det svarta lagret här och var.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: