Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 4467 ggr
dotra
8/21/14, 10:05 PM

Spänna upp stolpe mot tak

Tänkte bygga ett klätterträd åt mina katter och letar efter nått sätt att spänna upp en stolpe inomhus, utan att behöva skada taket. Tips? Hittar inget vettigt på byggvaruhusen men det kan ju hjälpa om man vet vart man ska börja leta…

Annons:
[Torahzen]
8/22/14, 12:34 PM
#1

Kolla efter en duschstång som man kan förlänga och sedan låsa fast mellan golv och tak. Jag har en duschstång i en dörröppning där jag satt upp ett draperi.

Jalking
8/23/14, 10:17 AM
#2

Något sånt här borde gå att bygga något vettigt av.

Jag skulle nog dock hellre använda någon liten fästvinkel av denna typ och dra ett par skruvar i taket. Det blir bara ett par hål, lätta att spackla igen den dag du tar bort konstruktionen. Lite bökigare om du har tak av betong eller något annat jobbigt material.

dotra
8/23/14, 12:32 PM
#3

Ja det är just det som är problemet, betongtak!  Sen har jag en aversion mot att göra hål i väggar och tak. Det är onekligen praktiskt att kunna fästa saker med skruvar i väggar och tak men det blir så fult när man ska flytta på prylarna.

Men möbelbenet verkar jättefiffigt, det ska jag prova! Borde ju inte vara så svårt att skruva på plats. Mycket billigare och snyggare än den andra lösningen jag spanade på - att köpa en reservdel till ett vanligt köpe-klösträd. Skulle bara bli stort, fult, bökigt och onödigt dyrt.

[Torahzen]
8/23/14, 8:13 PM
#4

Exempel på stång som spänns fast utan att göra hål:

http://www.clasohlson.com/se/Duschdraperist%C3%A5ng/Pr307645000

Upp till toppen
Annons: