Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3800 ggr
Novelia
2014-08-05 16:13

Böcker

Vad har ni för lösning för era böcker? Jag behöver inspiration till hur jag ska förvara böckerna :) snygg bokhylla eller annan lösning. Visa gärna bild!

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Blanksteg
2014-08-05 16:25
#1

Jag har Ikeas bokhylla expedit (bild). Den är jättebra! Får plats med böcker på båda sidor. Bor i en 24 kvm-lägenhet, så jag låter hyllan skilja sängen från "vardagsrummet" lite. 

Sedan så har jag två förvaringslådor på hjul under sängen som jag har lagt alla mindre bra böcker i  men som jag inte vill sälja/ge bort/slänga. Och har ytterligare två mindre förvaringslådor som står framme på golvet bara med böcker. Och så har jag låtit två kassar med böcker stå framme i väntan på beslut kring vad jag ska göra av dem. De går inte direkt att sälja… får se om myrorna kanske vill ha dem.

Gräshoppa
2014-08-05 17:29
#2

Jag har också en sån hylla. Mot en vägg och med en skåpluckeinsats. Om jag minns rätt har jag 70 böcker där! Mest pocket, men några inbundna också… Det är ren förvaring och det ryms mycket… lite jobbigt när jag vill läsa något som står långt in bara. Det är pussel att få plats med alla.

Blanksteg
2014-08-05 17:44
#3

Jag har dock inte så många böcker i min, då jag också har alla mina filmer och Buffy-serietidningar i hyllan. Samt pärmar.

Gräshoppa
2014-08-05 18:37
#4

Hyllplan över dörren och längs med väggen i den höjden hade jag som liten. Om man inte är så lång för man klättra på stol för att nå…

ToDaay
2014-08-11 15:46
#5

några på fönsterbrädan har jag, resten i små bokhyllor lite varstans  😃

http://lusthus-i-parken.weebly.com

Halvdansken
2014-08-13 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vi har två Billy i vardagsrummet, här är en av dem. Jag vill ha bokhyllor så diskreta som möjligt, det är böckerna som ska synas.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
2014-08-13 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är den andra i vardagsrummet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2014-08-13 15:44
#8

Sen har vi en till…. och en del på våra kontor.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
2014-08-13 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vilken ordning du har Halvdansken.😉

 Vi har också Billy fast vita. Här är ett hörn. Vi har även hyllor i sovrummet och gästrummet. (bilden är väl inte särskilt bra)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jalking
2014-08-14 21:19
#10

Jag har också ett gäng Billy för mina böcker, men pga klovässande katter har jag med glasdörrar.

[Ztevo]
2014-08-14 22:58
#11

Jag vill ha bokhyllor med glasdörrar, mot dammråttor.

Halvdansken
2014-08-15 09:48
#12

#9. Visst är det snyggt med hörnbokhyllor, Maria. Ser ut som om ni snart måste köpa större bostad för att få plats med böckerna!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
2014-08-15 15:18
#13

#12 Haha, jag vet…☺️För att inte tala om högarna som ligger på sängbordet och i gästrummet.

Dags att rensa känner jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Novelia
2014-08-16 08:45
#14

Vi har också en Billy. I ek men jag är sugen på att göra om och skaffa något annat :) något som inte tar upp lika stor plats. Något lite mer designat.

I have no sympathy for people without empathy

Carrosh
2014-08-17 15:01
#15

Vi har alla böcker i bokhyllor, de flesta står i vardagsrummet som rumsavdelare till vår datorhörna, där böckerna står ut mot vardagsrummet, och ryggen på hyllorna gör en vägg mot datorhörnan. Vi båda (min sambo och jag) tycker det är rätt snyggt med böcker i bokhyllor, och då pratar vi böcker med hårda ryggar, organiserade så att de står snyggt.

Står 3 hyllor på rad, alla Billy, 2 svarta och 1 röd (röd i mitten) och vi har tagit hyllorna och blandat så att det är både svarta och röda hyllplan i alla bokhyllor.

Har tyvärr ingen bild just nu, dock.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Thiah]
2014-08-18 08:44
#16

Jag "får" inte ha alla mina böcker framme på det där sättet mera så jag har dem i lager i en liten såndär fyrkantig ikea hylla( som i #1) men sen har jag ju några på toa, några i skåpet i sovrummet, några ovanpå nattduksborden osv.. De sprider ut sig trots att maken inte gillar det…hihi

Upp till toppen
Annons: