Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2111 ggr
tezzanr1
2014-07-23 18:06

Vaktmästare tystnads plikt??

Något som är olustigt för dem som bor i hyreslägenhet är att vaktmästaren kan skvallra om allt den ser hemma hos alla som bor i dessa lägenheter??Som någon dött eller mm…och berätta helt öppet inför sina grannar…kan detta vara riktigt?

Annons:
Maria
2014-07-23 18:11
#1

Snarare ohyfsat.

En vaktmästare lär inte har tystnadsplikt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tezzanr1
2014-07-23 19:46
#2

På riksbyggen har de tystnads plikt då min far jobbar där trodde de var överallt…Men Mariehus har jag hört en vaktmästare sprida hemska sorgliga saker…Hoppas alla som vet som bor i Mariehus att där sprids det en hel del….Tur man ej bor så…Mn tycker synd om dem som bor så

Maria
2014-07-23 20:36
#3

Riksbyggen omfattas väl av en förening och jag vet inte hur stadgarna där är utformade men jag gissar att en fastighetsskötare i ett hus med hyresrätter inte har tystnadsplikt men jag kan ha fel….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tezzanr1
2014-07-23 22:48
#4

Man tycker ju ändå en vaktmästare ska ha tystnadsplikt då ser de mesta i lägenheterna !! Konstigt tycker jag!!skriver detta för att har en nära anhörig sig dog i sin lägenhet och där vaktmästarn berättat i detalj hur allt såg ut och hur personen befann sig i lägenhet!mm!vissa saker som vi anhöriga inte vill ska komma ut eller som vi inte ville veta!!denna vaktmästare har typ gått å haft de de kul åt detta!!

Åsa S
2014-07-25 07:26
#5

Tror inte heller att en vaktmästare har tystnadsplikt men det kan ändå vara olämpligt och man kan ringa dennes chef och framföra klagomål och chefen kan påtala det olämpliga i hans/hennes uppförande. För man kan ju ha nån sags policy inom företaget som beskriver hur man ska uppföra sig mot kunderna även om det inte råder  tystnadsplikt.

tezzanr1
2014-08-04 15:04
#6

Vi har nu haft personlig kontakt med Mariehus…Och deras vaktmästare har tystnadsplikt…och får absolut inte sprida ut något sånt.De skriver på papper på sånt…Sånt här får inte ske…!!Så den vaktmästarn kommer inte få det roligt nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: