Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3575 ggr
[Älskamig]
7/12/14, 7:22 PM

Lantlig känsla.

Hej på er, och glad sommar förresten!

Jag skrev för ett tag sen, vad gällde min lägenhet och min fula, aprikos-färgade vägg. Nu då har jag en annan fundering, vad också gäller min lägenhet. Jag vill få en mer lantkänsla i hela lägenheten! 

Vad kan jag göra för att få det? Har ni tips på dekorationer till väggar? Bordsdekorationer? Detaljer osv. Gärna även lite till badrum.

Allt ska vara vitt, vitt, vitt! :P

Annons:
[Ztevo]
7/14/14, 1:32 AM
#1

Hmm. Funderar på hur mycket som kan vara lantligt, och samtidigt vara vitt.

Jag tänker mer gråträaktigt..

ToDaay
7/16/14, 3:59 PM
#2

silverdetaljer, blockljus, i i vitt och pastellfärger på soffbordet, silver ljustakar vid fönstret, gröna växter, ljust och fräscht , mkt spets och tyll , inred efter det du tycker är snyggt. mkt vitt tänker jag på när man säger lantligt. Franskt, beige/grå

http://lusthus-i-parken.weebly.com

Jalking
7/17/14, 1:16 PM
#3

Bild-googla på shabby chic.

beem
7/17/14, 2:10 PM
#4

Fransk lantstil är en populär stil. Sök på det så får du många fina tips.

Magasinet http://www.jeannedarcliving.dk/_ul/default.aspx har många tips - om man gillar den stilen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Älskamig]
7/25/14, 9:28 PM
#5

Jag kör redan på mycket lantligt, men vill få in mer… Har redan kollat runt på nätet, i jeannedarcliving-tidningar m.m… :/ Vill dock ha lite mer "detaljer" och inte det vanliga som ljusstakar osv.

[jnordstrom]
7/25/14, 9:31 PM
#6

Jag bytte ut alla knoppar i köket till gamla jag hitta på loppis

Annons:
[Älskamig]
7/25/14, 9:41 PM
#7

#6: det har jag redan gjort :P

Zepp
7/27/14, 4:58 PM
#8

Då återstår i stort set bara att flytta ut på landet till en gammal stuga!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Älskamig]
7/27/14, 5:02 PM
#9

#8: Jag är 17 år, bor i en liten studentlägenhet, haha, så kan inte flytta SJÄLV till en gammal stuga! Menade nu lite "lantlig" inredning…

Zepp
7/27/14, 5:15 PM
#10

Ja det var ju tråkigt.. då är nog ålderskillnaden för stor för att jag skall kunna erbjuda och du vilja bo med mig i min stuga! 😭😃

Annars så tycker jag att det äkta plankgolvet är det viktigaste kriteriet!

Blir lite kallt på vintern, men jag har tofflor och sockor samt en gammal kamin!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ToDaay
8/11/14, 3:50 PM
#11

ti badrummet kan du ju ha zinkkorg med vita ihoprullade handukar,   vita krukor i fönstren.. vita tavelramar,  mycket spets tyg, vackra lådor..   lägg upp nån bild på hur det ser ut idag så går det kanske lite lättare att komma me tips.. 😉

http://lusthus-i-parken.weebly.com

[tk1971]
8/12/14, 11:34 AM
#12

Titta på baldershage.com

MontEverest
8/13/14, 9:19 PM
#13

I badrummet kan du sätta upp  kakeldekorplats med nått lantligt motiv.

På vanliga väggar i andra rum kan du ha något väggord skrivet på väggen eller citat. Finns mkt väggdekaler numera, eller ha skyltar av plåt eller sådana som ser ut som plankor som tavlor.

Annons:
[Älskamig]
8/23/14, 12:31 PM
#14

Verkar inte riktigt fungera att ladda upp en bild här just nu :'s PM:a så kan jag säkert skicka någon.

Halvdansken
8/28/14, 6:38 PM
#15

Varför kallas det för "lantligt" med vita hoprullade hanndukar, zinkbaljoor, vita tavelramar och krukor, väggord och spets? Vi bor på landet och har inget av det. Har inte sett det hos nån av bönderna på gårdarna runtomkring heller. Skulle väl snarast kallas för "romantisk" eller liknande. Vitt är inte så smart på landet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: