Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 1910 ggr
[lenniiis]
7/5/14, 9:06 PM

Tips på prisvärd tvättmaskin?

Okej, jag visste inte var jag skulle lägga den här tråden. Hänvisa mig gärna till något mer passande ifall ni kommer på någon! :) Hur som helst är jag och min kille ute efter en tvättmaskin, gärna med inbyggd torktummlare också! Men enligt min svärmor är dessa inte bra… Vad tror ni om det? Har ni något tips annars? Helst inte över 6000 (om det endast är en tvättmaskin alltså, om det är en tvättmaskin med inbyggd torktummlare går det bra med dyrare såklart) kronor. Går det att hitta något sådant? Vad tror ni om denna http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SIEMENS-WD14H540DN,90952,510819,1138303.html?langId=-16 ?

Annons:
VildaVittra
7/5/14, 9:20 PM
#1

Ingen av de kombinationsmaskiner jag använt har varit bra, tvätten blir varken ren eller vidare torr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
7/6/14, 12:21 PM
#2

Vi har en Elektrolux kombi och själva tvättmaskinen är jättebra, men vi använder knappt torktumlardelen. Anledningen till det är att
1 - Den tar inte så mycket, så om man ska torka en hel tvätt så ska det delas upp på ett par gånger.
2 - det väsnas som fasen för att den står konstant och pumpar ut vattnet när den tumlar. Så de låter liksom bööp-bööp-bööp hela tiden och det är skitirriterande.

Så ibland kör jag frottehanddukar i 20 minuter för att fluffa upp, men jag orkar inte med ett helt torkprogram på nån timme. Men om man har det där det inte hörs, så är det väl ok.

Vår kan köras på massor med olika program, enbart tvätt, enbart tork, båda delar osv. Den har också en ångfunktion som är ganska smart, sparar lite på strykningen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
7/6/14, 12:27 PM
#3

Det är denna här vi har.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[lenniiis]
7/6/14, 3:49 PM
#4

#1 Hmm, okej, det lät ju inte alls bra 😕

#2 Men gud vad jobbigt!! Då blir det ingen sådan i alla fall! 😮

Halvdansken
7/6/14, 5:54 PM
#5

Det kan hända att alla kombi låter så. Jag vet inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: