Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3875 ggr
Leon1973
2014-06-11 22:36

Möblera vardagsrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter just nu och försöker planera vardagsrummet och det var ju sjutton vad svårt det ska vara.

Detta är rummet där jag spenderar mest tid sittandes vid datorn, jag sitter vid datorn när jag ser på film, jobbar, spelar eller vad jag än gör nästan, men jag kan inte möblera rummet endast för detta ändamålet.

Just nu har jag svårt att bestämma mig för om jag ska sätta bokhyllor längs hela väggen eller om jag ska sätta vägghyllor på väggen lite osymmetriskt placerade på olika höjder. Jag är inte en person som samlar på prydnadssaker som tar extremt mycket plats och samlar damm, jag har inte 100-tals böcker heller så om det blir bokhyllor så blir det väl ganska glest på hyllorna och de kommer rymma saker som har något betydelse för mig, OM det blir bokhyllor så blir det med glasdörrar och eventuellt så frostar jag nedre delen av dörren för att kunna placera saker där som behöver förvaringsutrymme men inte behöver synas för alla.

Vad säger ni?

Väggen jag talar om är den övre på bilden.

På bilden har jag tagit bort mitt skrivbord, Expedithyllan har jag inte, LC4 har jag inte än.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Halvdansken
2014-06-12 12:27
#1

Vad är den vita fyrkanten, och den spräckliga saken? Vad är LC4? Jag tycker där är plats till ett skrivbord (alt litet köksbord) där du kan ha datorn och se på TVn samtidigt. Knuffa soffan längre nedåt (i bild) och sätt skrivbordet 90 grader ut från väggen i hörnet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Leon1973
2014-06-12 15:08
#2

Varför skulle jag ha ett köksbord i mitt vardagsrum? ;)

Den spräckliga saken= LC4 är en liggfåtölj. Den vita rektangeln mitt golvet är ett soffbord.

Skrivbord har jag redan, men det är inte med på bilden.

Jag vet inte om jag ska flytta på TV'n och montera den på väggen mellan fönsterna, eller om jag endast ska köra projektorn i vardagsrummet. I dagsläget är det rätt skönt att kunna köra både TV och Projektor när barnen är här, ett barn ser på film medan det andra sitter med xbox =)   Vi är Spel & filmnördar.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Halvdansken
2014-06-12 17:23
#3

Jag har faktiskt ett köksbord som skrivbord. Finns i fler storlekar och utförande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

fabber
2014-06-13 11:21
#4

Har du tv,n mellan fönstren blir du bländad..annars måste du ha

tjocka gardiner eller rullgardiner…när det är riktigt soligt..TV,n

är fn på den  riktiga platsen dvs ingen "spegling" från fönstret…

Bokhyllan kommer inte på den "rätta" platsen nu…det vet du efter

en tid.

Vägghyllor ska förbjudas…efter en tid vill du flytta dom!!!

Leon1973
2014-06-13 15:39
#5

Bra tanke där med mörkläggningsgardiner, det kommer jag behöva ändå med tanke på Projektorn.

Stämmer det att vägghyllor ska förbjudas? Finns det en källa på detta? Eller är det enbart en personlig åsikt?

Man borde nästan anlita en "inredare" och ge denne en budget för att fixa rummet.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Leon1973
2014-06-14 18:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vad tror ni detta?

Jag placerar en Bestå förvaringsmöbel DENNA mellan fönsterna där jag helst vill ha min TV, TVn kommer högt upp och jag kan se den från min datorhörna.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Leon1973
2014-06-14 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag köper en ny soffa DENNA

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Leon1973
2014-06-14 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Sätter IKEA LACK vägghyllor på väggen.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Leon1973
2014-06-14 18:32
#9

I övrigt kommer jag behöva köpa nytt skrivbord och soffbord i Svart. Samt sätta upp lite tavlor på väggarna.

De vita flyttar jag upp en våning till barnens rum.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Halvdansken
2014-06-14 19:39
#10

Tycker det ser betydligt bättre ut!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
2014-06-14 19:42
#11

Nu vet jag inte hur stort rummet är men jag har alltid gillat när man delar av rummet med soffan så att säga. Att den står ut från väggen med ena gaveln emot istället för ryggsidan emot väggen om du förstår hur jag tänker.

Då kan man ha en TV-del och en arbetsdel i rummet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VildaVittra
2014-06-17 02:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det är väldigt mycket raka linjer i rummet, jag skulle bryta av med ett soffbord som är runt ett oregelbundet i formen. 

Jag skulle lägga upp grundmöbleringen så här.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: