Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2241 ggr
Jalking
2014-06-11 13:28

Badkar av akryl?

Någon som har ett sånt och kan berätta lite om fördelar och nackdelar?

Jag hör till dem som älskar att ligga i badkaret länge med en bra bok. Tyvärr saknar mitt hus den viktiga detaljen, så ett badkar måste naturligtvis skaffas. Akryl verkar ligga bra till prismässigt, men som sagt, hur bra är de i jämförelse med gamla "riktiga" badkar?

Annons:
Woodland
2014-06-24 20:24
#1

Kan denna artikel vara till hjälp?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Jalking
2014-06-24 20:37
#2

I och för sig en intressant artikel, men den presenteras av ett bolag som säljer badkar av akryl. Jag efterlyser fortfarande kommentarer från vanligt folk som har ett akrylbadkar.

Woodland
2014-06-24 22:45
#3

Kan inte hjälpa dig där. Jag hatar badkar. Dusch gäller för mig!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Praefatio
2014-06-29 14:27
#4

En kompis har akrylbadkar i sin lägenhet. Det är gammalt och väldigt äckligt numera, missfärgningar som inte försvinner och repor som samlar bakterier. Själva ytan är sedan länge matt och livlös, med fördelen att man inte halkar men med nackdelen att det ser tråkigt ut och man får känslan av att det alltid är skitigt. Går helt enkelt inte att få ordentligt rent och fräscht.

Vet dock inte hur dagens akrylbadkar är, det här har som sagt några år på nacken. På inredningsprogram brukar de förespråka emalj just för att det håller sig fint år efter år och är lätt att hålla rent. Kanske kan du hitta ett begagnat till ett bra pris?

Upp till toppen
Annons: