Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2322 ggr
[Älskamig]
5/5/14, 6:11 AM

Hur förvarar ni ert sköljdmedel & tvättmedel?

En rätt så rolig fråga, 

Hur förvarar ni ert sköljmedel & tvättmedel? I de tråkiga plastflaskorna man får sköljmedlet i? Eller kartongen med tvättmedel i? 

Jag själv förvarar mitt sköljmedel i en stor glasflaska, köpt på IKEA. Har "gammeldags" här hemma.. Funderar dock på vad jag ska förvara mitt 1 kg tvättmedel i. :P

Annons:
Åsa S
5/5/14, 9:51 AM
#1

Jag har en snickrad trälåda som är vitmålad på tvättmaskinen som jag ställer alla mina tvättmedel, sköljmedel, rengöringsmedel i etc. jag häller inte över dem i annat, det finns alltid risk för förväxlingar ifall man är fler än en som tvättar ifall man inte har medel i orginalförpackningar.

Halvdansken
5/5/14, 5:34 PM
#2

I ett städskåp i originalförpackningen. Gäller bara tvättmedlet, andvänder inte sköljmedel.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

oh-la
5/6/14, 9:45 AM
#3

i skåpet ovanför tvättmaskinen i sina originalförpackningar :) blir lite tvätt och sköljmedel, så hade jag haft uppe det på bänken hade jag knappt haft yta att vika tvätt på :P har klurat på om man skulle köpa något annat, men jag känner att det bara är onödigt för oss :P

[Thiah]
5/6/14, 10:58 AM
#4

Jag har två svarta plast/glas burkar med skruvlock för tvättpulver och vanish pulver. Fyller på burkarna från orginialförpackningarna (som är gömda i förrådet) när de tar slut. Sköljmedlet har jag i en apotekarflaska med lock.

[Tilde]
5/6/14, 1:38 PM
#5

Vi har också sådant i originalförpackningen i hyllskåpet ovanför maskinerna. Hade varit kul med söta burkar och grejer, men det mesta av tvättmedlet är i flytande form, så det hade inte varit så praktiskt.

[tk1971]
5/7/14, 8:43 AM
#6

I originalförpackningarna som jag har stående i ett skåp bredvid tvättmaskinen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: