Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2863 ggr
[Classsic]
4/27/14, 9:46 PM

Hjälp torka duntäcke

Jag har tvättat mitt duntäcke i maskin med tre tennisbollar och sedan torkat det i tumlare ca 2 timmar och även där med tre tennisbollar men det är fortfarande stora klumpar som känns blöta när man känner och luktar på det. Hur länge bör det torka och skulle jag haft fler tennisbollar? Då det är ett dyrt täcke så vill jag ju inte att det nu blir förstört då dunet möglar och behöver kastas…Vi bor i lägenhet så vår tid för tvätt har ju nu slutat så jag kan ju inte fortsätta tumla det heller!! Tror ni det kan hålla sig över natten å tumlas i tre timmar imorgon kväll igen? Önskar hjälp tack :)

Annons:
VildaVittra
4/27/14, 9:51 PM
#1

Jag torktumlar faktiskt inte sånt utan fluffar för hand med jämna mellanrum tills det är torrt. Så det är bara att sätta igång och fluffa, har du ett element så kan du sätta på det i rummet på högsta värme.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MrsGoldfire
4/27/14, 9:53 PM
#2

Jag skulle gå ner i tvättstugan och prata med den som tvättar nu och förklara situationen. Det är inte många kläder som MÅSTE tumlas, så det kanske finns en torkställning/lina som denne kan använda? 

Annars skulle jag lägga täcket i blöt och börja om och boka tumlaren dubbel tid nästa gång. Eller tumla hos någon som har en egen tumlare.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

[Thiah]
4/28/14, 7:08 AM
#3

Jag har ingen tumlare utan gör som vildavittra, fluffar det för hand. Hänger det hemma i lägenheten och det tar ungefär ett dygn innan det torkat.

Upp till toppen
Annons: