Annons:
Etikettövrigt
Läst 4359 ggr
Xristina
4/10/14, 1:46 PM

Invaderad av myror.

Jag bor i en gammal ombyggd herrgård, som tyvärr inte har blivit renoverad på jag vet inte hur länge. Vi har nu de senaste veckorna haft problem med myror, som nu verkligen är överallt! Jag upptäckte idag att de kommer inifrån väggarna. Hyresvärden kommer inte göra något åt det, då han tyvärr har en otroligt slapp attityd till allting som han inte tjänar pengar på.

Har ni några råd för att 1. bli av med myrorna, och 2. hindra dem från att komma tillbaka?

Annons:
[Mustangcab]
4/10/14, 3:24 PM
#1

Vilken sorts myror är det? Små svarta? Vi får in dem också på vårarna och sätter då ut små burkar i plast med mat i som är gift och de drar ned detta till drottningen. Det är enbart en tid under våren då vi har dem inomhus.

Woodland
4/10/14, 4:31 PM
#2

Är det däremot hästmyror har du (och hyresvärden) ett verkligt problem. De äter trä och kan har flera sattelitbon långt från huvudboet. De kan bo bland gamla trädrötter. En vännina till mig fick fälla flera stora träd och ha rötterna uppgrävda innan bekämpningen lyckades.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Xristina
4/10/14, 6:05 PM
#3

Hmm jag vet inte riktigt vilken sort det är. De är relativt små och bruna. Ska köpa myrfällor i morgon och se om det kan ge något resultat. Det är tokigt vidrigt.

Gasoline
4/10/14, 8:35 PM
#4

Ja, prova med myrdosor. 

Står ni eller hyresvärden för hemförsäkring, för jag antar att det finns en sådan?

[Forest]
4/24/14, 3:04 PM
#5

Vi får även in svarta myror och här har vi skaffat myrdosor men även lagt ut gift. Inte sett någon myra på några dagar nu så jag hoppas att dom är döda.

Halvdansken
4/24/14, 6:46 PM
#6

Eller köp nån sprej och spruta. Det får vi göra varje år. Fattar inte vad de ska inne i huset o göra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
_Fisken
4/28/14, 11:01 PM
#7

Anticimex kom till grannen med motorsåg och sågade ur den stock i väggen de bodde i. Men jag tror det var hästmyror. Stora feta svarta myror. De är inte så kul.

[Älskamig]
5/5/14, 6:13 AM
#8

Jag hade problem med myror när jag flyttade in här, så tog upp det med hyresvärden, och han fixade myrdosor ifrån Anticimex. Så har en myrdosa vid dörren i hallen, och sen dess har jag inte fått besök av några fler. Har ett antal stycken, så jag är laddad ifall jag får fler besök av de små äckliga krypen. 🙂

Gasoline
5/5/14, 6:56 AM
#9

Min mamma har nyligen flyttat och fick in myror, hon fick myrdosor från Anticimex precis som #8.

[Älskamig]
5/5/14, 6:58 AM
#10

#9: Funkar toppen. Antar att det gör det för din mamma med? :) Jag blev av med både silverfiskar och myror på bara några dagar.

Gasoline
5/5/14, 9:33 AM
#11

#10 ingen aning, hon hade precis fått dom när jag pratade med henne. :-)

exitingsvillemo
5/8/14, 11:05 AM
#12

Vi hade jätteproblem med myror när vi flyttade till huset, små, svarta överallt. Vi hade då två pionbuskar alldeles utanför, just pioner drar till sig myror, så vi flyttade helt enkelt buskarna en bit från husväggen och problemet upphörde omgående 🙂 så kolla vilka växter ni har i direkt anslutning till huset

Aristarcos
5/10/14, 2:41 PM
#13

Vi har också problem, fått dosor också av Anticimex, men just nu verkar det som att de inte har nappat på betet, händer inget nu under helgen så ringer jag och ber o nya..Förr förra året hade vi också problem, då hjälpte dosorna direkt, men nu är det en annan modell som de inte verkar lika förtjusta i.

Annons:
[peter54]
5/15/14, 12:34 AM
#14

Kanel är något som myror inte gillar. Hörde nyligen att Fun Light ska funka som avskräckare på myror. Vi kör med de där rosa småkulorna (Myrr) när vi får in stackmyror i vedboden eller i något uthus.

exitingsvillemo
5/15/14, 1:45 AM
#15

kanel fungerar bra för att hålla dom borta från vissa ställen, ex diskbänken, har man myrorna i hela huset blir det dock svårt med kanel, om man inte vill leva i kaneldammet själv =)

[peter54]
5/15/14, 10:21 AM
#16

#15 Nä det är klart, men i ett sånt läge skulle jag nog ringa Anticimex istället för att prova huskurer 🙂

Ary
5/17/14, 9:31 PM
#17

Jag har använt kanel på myrstigarna in i huset och det funkade. Tröttnade på att de grävde ur min blomkruka och spridde jorden. 😡

Dexterr
6/30/14, 2:15 PM
#18

Vitpeppar har jag hört ska funka, de gjorde de för oss i kanske två dagar. Vi hade massa problem på vår garageuppfart o de kryllade med myror o de va fullt vid husgrunden. Inomhus hittade vi inga. Men vi köpte iallafall Myrr o strödde ut längst husgrunden och ja runt hela uppfarten. Dagen efter försvann alla, o nu har vi inte sett en enda myra på flera veckor!
Men hur man ska göra inomhus har ja tyvär ingen aning :/

Aristarcos
6/30/14, 11:22 PM
#19

uppdatering ifrån mig.

ang Anticimex vi hade stort problem fick dosor i två omgångar skickade ifrån dem. Av 6 prövade dosor fungerade EN, vi fick två olika angrepp. Det andra stoppades med att köpa Myrr dosor. Den tog direkt, och myrorna var borta på ett par timmar. Det enda Anticimex kunde göra var att komma och göra en sanering när inte dosorna fungerade  (näst intill bedrägeri i mina ögon).. med förlorad arbetsinkomst för oss för att stanna hemma och ta emot m.m. Nä tack, bara så att ni vet.

Upp till toppen
Annons: