Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 2095 ggr
[Tilde]
4/6/14, 11:49 PM

Påskris

Brukar ni ha påskris? Ni får mer än gärna lägga upp bild på det i så fall! Kan såklart vara från förra året eller tidigare än så. 🙂

Jag tänkte ha ett ganska annorlunda påskris själv, men vill gärna se hur era ser ut för extra inspiration!

Annons:
VildaVittra
4/6/14, 11:53 PM
#1

Jag brukar ha videungsris och innan någon påpekar att dom är rödlistade, så plockar jag mitt ris efter att vägverket slagit kanterna på vägarna fria från ris.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
4/7/14, 9:18 AM
#2

Jag vill gärna ha men katterna förstör möjligheten. Vill gärna se bilder på fina ris och ideer. 

Såg ett tips i allers där de använt en petflaska, gjort ett hål i sidan och satt in ris och några tulpaner. Sen hade de satt nån sorts papperstråd runt locket. Blev riktigt fint och det borde katterna låta bli.

VildaVittra
4/7/14, 9:22 AM
#3

#2 Du kan ju hänga riset upp och ner från taket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
4/7/14, 9:24 AM
#4

#3 åh bra ide! Vi har krokar i två av fönstren som skulle kunna fungera. Behöver de vatten på nått sätt eller är det bara att hänga upp?

VildaVittra
4/7/14, 9:26 AM
#5

#4 Jag skulle bara hänga upp det, men det finns säkert något smart sätt att vattna dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
4/7/14, 9:27 AM
#6

#5 värt ett försök för vackert är det. 🙂

Annons:
Jalking
4/7/14, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Påskris? Vadå, är alla påsar slut? 🙂

Jag brukar inte lägga ner jobb på att befjädra eller på annat sätt påskpynta hemmet. Några fjädrar i fågelmatsträdet bara. Fotot från förra påsken. Jag tänkte sätta dit lite i år också, men då måste det bli fler fjädrar. Det såg rätt naket ut förra året.

rustik charm-Kristina
4/8/14, 1:27 PM
#8

Brukar ha lite påskris och några dekorationsägg, enkelt och fint. I ristet har jag i år pärlhönsfjädrar😃

Stay true stay you

Upp till toppen
Annons: