Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2969 ggr
JustMySelf
2014-04-05 21:01

Huvudgavel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är på jakt efter en huvudgavel till min säng men det verkar så himla svårt att hitta… Den måste vara tillräckligt bred för att kunna ställa saker på, typ en liten lampa, några ljuslyktor eller liknande så det kan inte vara en sådär tunn tygsak.

Jag har hittat en jag tycker är helt perfekt från IKEA, dock säljs den bara för 140, 160 och 180-sängar och jag behöver en som är för 90 eller 100 cm.

Har ni sett någon liknande någonstans? Gärna vit men vet ni om någon annan får ni också gärna säga till! Är väldigt tacksam för hjälp.

Annons:
VildaVittra
2014-04-05 21:09
#1

En sådan är ju lätt att bygga själv, antingen av nytt virke eller är exempelvis en återvunnen dörr/lucka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2014-04-06 11:33
#2

Vi har skruvat fast en träplatta på väggen som vi betsat. Ovanför den så har vi en hylla.

Det är ganska praktiskt för det är bara att dra fram sängen när man ska dammsuga t.ex och man slipper en fast sänggavel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kickboard
2014-04-08 07:13
#3

Det går också bra att göra en vadderad gavel själv med skumgummi, valbart tyg och knappar.  Använd en mdf-skiva att fästa i.  Finns modeller på nätet:

http://www.styleroom.se/album/24533

Upp till toppen
Annons: