Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 2125 ggr
m2studio
2014-03-10 10:00

Har ni frågor om EL och Elektronik?

Hej min vänner,

Jag är Behörig elektriker och EL ingenjör sedan länge samt har jobbat och studerat Elektronik, kraftelektronik, reparation och mm men inte ingenjör inom elektronik. Har undervisat Stationär och bärbar datorers hårdvara reparation också.

Gärna besvarar ert frågor om jag kan. Jag finns i Stockholm

Välkommen.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
Tom
2014-03-16 19:57
#1

Fantastiskt bra att du hjälper till. Är du hemma på ledteknik också? Tom

m2studio
2014-03-17 19:20
#2

Hej igen,

Jag kan lite om LED också men kan samla info för dig i efterhand.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Inkanyezi
2014-03-20 17:47
#3

Jag har ju jobbat ett tjugotal år med belysning varav ganska mycket LED. Är det någon specifik fråga du har?

skogstossan
2014-04-05 19:43
#4

Jag behöver verkligen ha svar på ett par el-frågor. 

Jag har just startat företag och i dagarna fått tag i en drömlokal att hyra. Nu är det så att jag måste skaffa mig en spis med varmluftsugn. För det första så vill jag ha en spis med lite drag i eftersom mitt företag handlar till stor del om att baka tårtbottnar. Jag behöver bara en vanlig hushållsugn men det får inte ta för lång tid för den att bli varm. Som jag förstår det måste jag alltså ha en ugn med 3 fas-kontakt (eller hur man nu säger?). Det finns inte i lokalen i nuläget. Jag undrar vad det kan kosta att ordna med det och eventuellt om jag måste säkra upp elen också? 

Det är ju säkerligen en kostnad jag skulle få räkna med i vilken lokal jag än skulle hyra. Men eftersom jag bara skrivit ett halvårskontrakt så känns det onödigt att slänga hur mycket pengar som helst på elen.

bakministeriet.blogspot.com

Inkanyezi
2014-04-05 20:30
#5