Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2855 ggr
Stallmima
2/22/14, 11:29 PM

Rensa avlopp!!

Har sett på diverse program ett sätt att rensa avlopp med saker som man har hemma. Men kan inte komma på vad det var  🤔  Har tagit bort röret i handfatet och rensat men vattnet rinner ner långsamt endå. Söker därför hjälp här  ☝️

Annons:
MrsGoldfire
2/23/14, 6:34 PM
#1

Har för mig att mankna använda bakpulver och vinäger och letade en länk:

http://www.viivilla.se/Bygg/Sanitet_a/Rensa-avloppet-44644

Hoppas det funkar, jag har ännu inte testat…

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Stallmima
2/23/14, 6:47 PM
#2

Tack!  det skall jag prova   👍

Nosen
3/1/14, 9:40 PM
#3

Tvättmedel kan också funka :) Antingen blanda ut med vatten eller göra en "pasta".

MagArne
3/1/14, 10:04 PM
#4

Rör det sig om ett vattenlås under handfat/diskbänk? Skruva isär och gör rent istället för att blaska med kemikalier som sällan får bort allt. Är det en gammal golvbrunn där man inte kan lyfta ur vattenlåset brukar det gå bra att trycka ner en trädgårdsslang i renshålet och spola varmvatten. En flaskborste kan också fungera. Fungerar det inte och yrkesfolk måste påkallas så är det inget kul för denne att fixa stoppet om hela avloppet är fullt med starka kemikalier.

Nosen
3/1/14, 10:28 PM
#5

Jag tog vattenlåset och la i en hink med varmt vatten och en halv deciliter tvättmedel och lät det ligga och dra. Sedan tog jag en tandborste och borstade där jag kom åt. Tvättmedlet löste upp det mesta så man sedan kunde "skaka ur" skiten och sist skölja ur med rent vatten innan jag satte tillbaka den. Snuskigt värre, men otroligt fint och rent när det var klart ;)

Upp till toppen
Annons: