Annons:
Etikettövrigt
Läst 10198 ggr
Gasoline
2013-12-16 16:47

Död mus i vägg

Vi misstänker att vi har en eller flera möss som dött någonstans i väggen eller något annat oåtkomliga ställe i huset, då det luktar apa och vi kan inte hitta någon annan förklaring till lukten. Någon som vet vad/hur det luktar utav egen erfarenhet? Vi har haft skadedjursbekämpning här hemma som mot min vilja ställde ut giftstationer. Jag var inte hemma när dom var här så jag hade inget att säga till om (men den som var här hemma och tog emot dom visste att jag inte ville ha det så), hade önskat annan lösning.

Annons:
Gasoline
2013-12-29 18:33
#1

Ringde till Anticimex och frågade, det ska lukta ganska surt och jag tycker att det luktar typ avlopp. Är ganska säker på att det är en död mus som luktar. Nu börjar iallafall lukten avta, skönt!

[MyCassie]
2014-01-03 20:52
#2

Lukt av avlopp brukar vara stillastående vatten i avloppsrör.

Ria74
2014-01-12 17:47
#3

Kolla alla vattenlås, de luktar lätt avlopp om dom blir torra.

En död mus luktar som surt kött tycker jag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gasoline
2014-01-12 18:14
#4

Jag misstänker att min näsa tycker att lukten luktar som avlopp även om det kanske inte var det. Eller så kopplar hjärnan fel. Alla avlopp används dagligen så problemet ska inte ha varit det. Lukten var koncentrerad till storarummet och där finns inga avlopp heller. Lukten är iallafall borta, vilket är väldigt skönt. = ) Vi går regelbundna rundor i källaren och letar döda möss, så att vi hinner ta bort dom innan dom börjar lukta, och har hittills bara hittat en.

beem
2014-01-12 21:02
#5

När vi hade möss i förrådet satte vi upp en apparat som avger ett ljud som mössen inte gillar. Det fungerade  väldigt bra.

http://www.clasohlson.com/se/Musst%C3%B6rare-Silverline/Pr311985000


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lill-Kisse
2014-01-13 17:07
#6

En liten mus torkar fort till ett torrt skelett. Sedan luktar den inte längre.

Annons:
Gasoline
2014-01-13 18:28
#7

#5 min sambo säger att han provade detta innan jag flyttade in och att det inte fungerade. Återkommer problemet detta är köper jag en sådan och provar igen. Tack för tipset. #6 ja, dom luktar 2-3 veckor beroende på temperatur och luftfuktighet.

Lill-Kisse
2014-01-14 00:49
#8

#7 Två-tre veckor är väl inte länge? Sedan är det knappast någon odör från kadavret.

Gasoline
2014-01-14 06:23
#9

Ber om ursäkt, lukten varar 3-4 veckor. #8 självklart, det luktar ju inget så länge man slipper bo i det = ) "En mus eller råtta har dött i väggen, hur blir vi av med lukten? Den lukt som blir efter en död mus/råtta försvinner när djuret har torkat. Normalt tar detta 3 – 4 veckor. Det beror mycket på ventilation, temperatur och fuktighet. Under denna tid kan man följa lukten med doft essens tex citron." http://www.anticimex.com/sv/se/privat/skadedjur/skadedjurskategorier1/angriper-mat--textil1/moss/

[Mustangcab]
2014-01-14 12:47
#10

Det är en storleksskillnad på mus och råtta. Är det en råtta så luktar det både mer och längre.

Gasoline
2014-01-14 14:12
#11

#10 citatet var hämtat från länken, jag har haft både möss och råttor som husdjur och det är en tydlig storleksskillnad = ) ja, en råtta bör åtminstone lukta längre då det är mer "lik" som ska torka ut.

Upp till toppen
Annons: