Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 72003 ggr
MatildaTheL
2012-08-04 21:53

Bygga eget "MALM-avlastningsbord"

Hejhej!
Jag är ny på denna sidan och har en fråga, jag tror att jag la den på rätt sida och i rätt grupp men vet inte säkert..

I alla fall, jag har kollat på IKEA's hemsida och ser att det finns ett avlångt s.k. MALM-avlastningsbord, som man har i kanten på sin säng som man sedan kan rulla upp mot huvuet. (Kolla på bilden när ni läst klart så förstår ni nog!)

Det är så att jag har en 90-säng och jag vill jättegärna ha en sån utöver mitt vanliga sängbord, MEN, de finns bara till dubbelsängar!!
min fråga nu är om man själv kan bygga en egen sån, de verkar ju inte vara så jättekomplicerade(?) när man kollar på närbild på IKEA's hemsida.

Tacksam för svar!

Annons:
MatildaTheL
2012-08-04 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bilden är från IKEA

Cederin
2012-08-05 16:58
#2

Väldigt bekväm konstruktion! Jag tror inte alls att det är svårt att bygga, det är ju ganska simpelt om man bortser från rullnings-funktionen.

Medarbetare på Naglar och Hår

MatildaTheL
2012-08-05 18:27
#3

#2 ja precis och hjul kan man enkelt köpa på ikea förutom att de blir lite mer synligare än den där funktionen.. :)

Men nån som vet hur man ska göra för att bygga en sån då? ;)

Chieko
2012-08-05 19:03
#4

Två brädor som sidor, lagom höga… Och så en att lägga på, lagom lång. ? :P Lite lim och kanske skruva lite. Det är ju olika svårt beroende på hur noggrann du är med resultatet…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

MatildaTheL
2012-08-05 21:16
#5

hur tjocka brädor tror du att de kommer behöva vara då? vill gärna att den ska vara hållbar ;)

Chieko
2012-08-05 21:24
#6

Som på bilden är ju rätt snyggt, men det går att ha tunnare också. Du kan ju ta med bilden till en byggmarknad (affär) och fråga om hjälp där, de brukar vara väldigt hjälpsamma. Jag är inte så kunnig, har jag en idé går jag till pappa med den så får han hjälpa och stötta i arbetet! (Som när jag gjorde mitt kaninhus, och satte stödribbor på fel sida t.ex…)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
MatildaTheL
2012-08-05 22:28
#7

okej, tack! :)

Halvdansken
2012-08-05 23:35
#8

Du ska inte ha brädor, du ska köpa MDF skivor. De kan såga dem till dig i rätt mått på byggvaruhuset. Sätt dem samman med dyvlar (träplugg) och lim.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: