Annons:
Etikettstädning-tvätt-rengöring
Läst 25424 ggr
[Besan]
2012-06-29 17:40

Hjälp, spillt kaffe på min tygsoffa!

x(…yes det har jag lyckats med idag och jag har inget medel till den förutom luktdödande….

vet ej om detta är rätt grupp men…

Har lite smått panik, känner mig korkad som inte hade något medel hemma men å andra sidan har jag alltid varit noga med att inte spilla men ibland inträffar ju det. Kan säga att det var väldigt mycket kaffe så behöver verkligen tips på ett bra rengöringsmedel!

tack på förhand! :)

  • Redigerat 2022-05-02 18:25 av Niklas
Annons:
plutopellis
2012-06-30 11:24
#1

Man kan inte ta av och tvätta i maskinen? Kan jag med ena in tyg soffa.. Annars hoppas jag att någon annan kan hjälpa dig.

kickboard
2012-06-30 20:45
#2

Filmjölk lär ska vara bra.  Syran i mjölken suger upp fläcken och man kan borsta bort när det torkat.

Är det en jättestor pöl hjälper bara tvätt av hela soffan.  Så gjorde jag när lillen kissat i soffan.  Ut med soffan, tvätt medel på med högtryckstvätten och låt verka en stund.  Spola sedan med högtrycks- tvätten ordentligt och ställ soffan på kant i sol och vind att torka. Vi har en fuskmockasoffa och den blev som ny.  Observera att vädret ska vara ypperligt minst två dagar efter tvätten.

kredka
2012-07-01 00:41
#3

Vanish till mattor funkar också kanon på fläckar på tyg-soffor :) man måste bara kolla innan på en liten gömd bit så att den tar inte bort färgen (dock den brukar inte göra det ;) )

Välkommen till ferretplanet.se :)

beem
2012-07-02 10:36
#4

När man spiller kaffe på tyg är kallat vatten direkt väldigt effektivt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Luccy
2012-07-09 14:32
#5

Köp en galltvål, ibland får man upprepa behandlingarna, men det funkar då¨på till och med rostfläckar.  Lycka till!

cattisa
2014-03-19 20:32
#6

Vågar man använda galltvål till rostfläckar på kläder också, eller finns det något bättre?

Mvh Cattisa

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Jalking
2014-03-20 02:08
#7

Rostfläckar tas bort med oxalsyra. Finns hos färghandeln. Starka saker, användes med försiktighet!

cattisa
2014-03-20 20:23
#8

Tack för tipset om oxalsyran!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Upp till toppen
Annons: