Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 19155 ggr
mariatingsund
5/8/11, 2:04 PM

montera passbitar i köket

Jag undrar hur det var tänkt att göra det. Man kommer ju inte åt mellan vägg och skåp, jag kanske skulle skruva en list på både skåpsidan och väggen och smäcka dit en passbit med dubbelhäftande tejp men den håller inte i längden, så det hade varit bra om det hade funnits ett tryckknappliknande beslag hona o hane för att kunna knäppa dit biten. Ni som gjorde eller medverkade i att göra ert eget kök, hur gjorde ni?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Tom
5/9/11, 7:53 PM
#1

Det finns fästen som du fäster både i passbiten och i skåpet. Sedan klicka du ihop dem. Har sett dem på IKEA.

Annars brukar jag sätta vinklar på skåpen och en skruv eller vinkel på passbiten så att man kan haka på biten.

Tom

mariatingsund
5/10/11, 9:54 AM
#2

Det var ju smart. Det går framåt med vårt kök, snart kan jag lägga in några bilder om processen.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tom
5/13/11, 12:20 AM
#3

Bra! Det vill vi se!

Tom

mariatingsund
5/13/11, 3:56 PM
#4

Det är en massa speciallösningar så det tar tid, vi har "bara" hållit på i två veckor, golvet är färdigt, väggarna är färdiga en halvtimmes eljobb är kvar, nästan alla skåp är monterade, men inte den efterlängtade diskmaskinen, gasspisen, fläkten och diskbänken, och så är kvar bänkskivan, väggpanelen och alla speciallösningarna. Sparade 100000 men att välja ikea Lidingö och skruva ihop själv jämfört med hth. Så det är bra timlön ändå. Men mycket pyssel. karusellen ska jag snart ta itu med till hörnskåpet.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: