Annons:
Etikettövrigt
Läst 1719 ggr
Bill&Bull
7/18/16, 4:28 PM

Tvestjärt

Hör tvestjärt till ohyra? Alltså borde man kontakta hyresvärden? Eller är det ett kryp man får stå ut med? Jag hade massor innan jag la ut myrmedel och vitpeppar, dom är inte på marken utanför dörren längre men söker sig uppåt vid fönstren vilket gör att jag inte vill ha öppet.

||My Love For Animals Is Immortal||

  • Redigerat 9/26/20, 11:47 AM av Niklas
Annons:
mariatingsund
8/1/16, 7:36 PM
#2

Om du bor i villa, ska du inte ta död på tvestjärt, de tuggar visserligen på vissa växter, men de är nyttodjur också, rovdjur som äter små skadedjur.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Agafia
8/4/16, 10:38 AM
#3

På vilket sätt är de nyttodjur ?

Bill&Bull
8/4/16, 10:57 AM
#4

#2 Bor i lägenhet, första gången jag bor på bottenvåningen så är inte van vid alla gäster jag får :p

||My Love For Animals Is Immortal||

[Forest]
8/5/16, 8:08 AM
#5

3.   Äter allt 

Tvestjärtarna, både de vuxna och nymferna, är allätare. De äter andra insekter, men även växtdelar och döda djur står på menyn.

Några skadedjur som tvestjärten gärna äter är

  • bladlöss
  • bladloppor
  • ägg och små larver av fjärilar
  • kvalster.

En enda tvestjärt kan äta tusentals bladlöss under sitt liv.

Tvestjärtarna förekommer allmänt i frukt- och bärodlingar där de spelar en viktig roll i bekämpningen av bladlöss och blodlöss. I lantbruket torde tvestjärtarna ha mindre betydelse som nyttodjur. 

Texten är tagen från jordbrukverkes hemsida.

A
9/30/20, 1:16 AM
#6

This will only negatively attract and kill the flies. This simple tool is effective, especially if you put an old piece of fruit in the jar as bait. Plus, you likely have all of the parts and ingredients in your home, and regular dish soap is the only synthetic ingredient.
شركة رش مبيدات بخميس مشيط

Annons:
Upp till toppen
Annons: