Annons:
Etikettövrigt
Läst 907 ggr
Sugar Mist
2017-09-04 14:16

Sopsortering

Hej Har nyss flyttat hemifrån och där jag bor nu har dom sopsortering, men jag har inte den blekaste aning om hur det är Vet att det är ett brunt kärl och ett grönt men lite luddigt om vad som ska vara i vad. Kan någon göra det sådär barnsligt enkelt förklarat vad som ska vara i vad? 😅

-

Annons:
Maleficum
2017-09-04 14:47
#1

Iallafall här är de bruna kärlen kompost (som man får speciella pappåsar till) Ofta har de kärlen hål i sig också. Och de gröna är vanliga hushållssopor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

parsley
2017-09-04 15:12
#2

Titta på kommunens hemsida och se om du hittar någon information där. Olika kommuner har olika regler för sopsortering, så det är svårt att säga något generellt om vad som ska läggas i vilket kärl.

[Forest]
2017-09-05 10:26
#3

Vi har inget sånt men jag har köpt själv sopsorteringskärl, jag har den lilla för en grön påse det är matrester. Blir inte så mycket så tycker det räcker med liten. sen den smala kör jag papper mjölpaket. Jag sorterar glas, metall,batterier,glödlampor men dessa bär jag ner för åka iväg med till tippen för där finns allt o sortera. Säkert missat något 🤔

2 kom med bra tips där får man all info som gäller för just din kommun :)

beem
2017-09-05 17:06
#4

De du bor hos borde kunna ge dig information. Kanske har de någon broschyr som förklarar mer.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

tk1971
2017-09-10 10:38
#5

Jag skulle också rekommendera kommunens hemsida. De flesta kommuner brukar beskriva sopsorteringen och hur man sorterar, det varierar ju från kommun till kommun.

Upp till toppen
Annons: