Annons:
Etikettövrigt
Läst 619 ggr
IceTee
2017-08-23 01:32

Ska på visning

Ska på visning för en hyreslägenhet imorgon, och det är den första i mitt liv.
Nu börjar jag fundera på hur jag ska se ut när jag är där. Min kille kommer direkt från jobbet så han kommer ha skjorta och se allmänt proffsig ut (egentligen är han ganska alternativ)
Jag, däremot, kommer direkt hemifrån eftersom jag är sjukskriven. Grejen är att jag bara har svarta, tighta jeans och ganska mörka tröjor, samt en skinnjacka att ha på mig. Kommer ju ha hela och rena kläder och inte vara hårt sminkad, men jag kan ändå inte sluta oroa mig. Finns det en chans att de nekar oss beroende på vårt/mitt utseende?

Hyresvärden har ett först-till-kvarn-system istället för ett kö system så de har inte poäng eller liknande. Vi var bland de fem första som fyllde i en fullständig ansökan och blev därför erbjudna visning. Det finns alltså inga kö-dagar eller liknande att gå efter. Så om vi tackar ja, men några andra också gör det finns det då en chans att de väljer bort oss pga utseende? Eller är jag bara löjligt orolig?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Maria
2017-08-23 06:57
#1

Jag tror att du oroar dig i onödan.

Hel och ren och trevlig räcker lång väg.

Jag håller tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2017-08-23 06:57
#2

Man har bara vanliga kläder på sig. Dom kan inte neka er beroende på hur ni ser ut. Utan är ni först och ni har nog inkomst och inga anmärkningar så får ni den.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: