Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2418 ggr
Jossangizmo
2017-08-10 22:48

Guldbomb i köket!

Hej!

Häromdagen köpte jag sprayfärg i guld som jag skulle använda på en hylla jag har. Idag skulle jag testa att spraya lite på en kartong för att se hur färgen såg ut. MEN den man tycker på för att spraya gick av!!! 😮 Jag spang till vasken (var i köket) och dumpa den i ett glas med vatten. Den bara fortsatte spruta och det gick inte att få stopp på  den. 

Så nu har jag guldfläckar i hela köket 😭 Har ni några bra tips på att få bort färgen? Går det överhuvudtaget? Hjälp!


Annons:
Niklas
2017-08-11 07:38
#1

Ibland står det på burken hur man tvättar bort färg. Prova annars med lacknafta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Åsa S
2017-08-11 11:02
#2

Och går det inte bort så du får lägga ut pengar för att fixa till det kan det vara bra att veta att du kan kräva skadestånd från butiken som sålde den defekta varan för den man trycker på ska ju inte gå av när man trycker på den. Prata snabbt med butiken om vad som hänt och spara kvitton på vad det kostat att fixa till för ofta vill ju butiken såklart ha kvitton på det som de ska ersätta, är det större summor kan nån lite högre upp i butiken behöva vara den som godkänner utbetalningen de i kassan har ofta nån maxgräns för vad de får ersätta en kund med.

Jossangizmo
2017-08-13 20:48
#3

Tack så jättemycket för era svar! Jag hittade aceton hemma och det funkade bra. Men däremot så är all min disk som jag hade i vasken förstörd. Glas, tallrikar, bestick etc. Tror ni det går att göra rent dem eller blir det "giftigt"? Får ju köpa nytt i värsta fall, men skulle helst vilka rädda mina bestick då dem inte är så jätte billiga. Som tur är så har jag kvar mitt kvitto på dem.


Maria
2017-08-14 11:12
#4

Jag hade gjort rent allt med aceton eftersom det funkade och sedan diskat allt ordentligt igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2017-08-15 17:14
#5

Jag också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Meta4
2017-08-16 03:08
#6

Tvätta allt i terpentin och diska väl efter.

Annons:
[Forest]
2017-08-18 10:25
#7

Jag skulle kontakta butiken som säljer färgen. Det är uppenbart att det var fel på burken och anser att butiken ska informeras, be om prata med butikschefen.  Rödsprit brukar funka iaf om det är vattenbaserad färg (som det är mycket nu mera). På porslin så kan man ta ett rakblad för gå bort. Lycka till med allt mycket trist att detta hände.

Upp till toppen
Annons: