Annons:
Etikettövrigt
Läst 3364 ggr
[Intryckt]
2017-06-01 08:06

Svartmögel ?

Idag hade jag en person över som använde duschen Han misstänkte svartmögel han är ingen expert dock och han sa att det kunde vara farligt, rengjorde bort det mesta men en del finns kvar tror jag av det ni ser är det svartmögel och är det farligt? Bilder kommer i inlägg

Annons:
Honestyisdead
2017-06-01 08:31
#1

Svartmögel är giftigt ja.

[Intryckt]
2017-06-02 03:50
#2

Får inte upp bilder ngn har vart över o gjort tester nu, har ngn koll på eventuella effekter om de visar sig va mögel

Carrosh
2017-06-03 12:15
#3

Misstänker du svartmögel bör du ta dit någon som kan titta efter med professionella ögon och mätinstrument. De vet ju dessutom hur det ska åtgärdas. Viktigt att kolla det eftersom svartmögel är giftigt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Ary
2017-06-06 14:07
#4

Man kan ta bort det själv med olika lösningar vilket inte löser problemet på lång sikt, det kommer alltid tillbaka. På kort sikt ingen orsak till panik, jag är mögelallergiker och har haft svartmögel i varenda badrum i Portugal jag haft i åratal så det händer ingenting över en natt.

Tips

Så här får du bort möglet (Med gummihandskar och munskydd eftersom svampar har sporer som hamnar i luften som vi sedan andas in)

Det finns en del effektiva huskurer du kan ta till för att bli av med svartmögel, här är 3 tips:

 1. Tvättmedel och vatten

Har du mögel som växer på icke porösa ytor, som kakel och glas? Då kan du använda en blandning av tvättmedel och vatten för att skrubba bort de synliga mögelfläckarna

 2. Vinäger och vatten

Ett annat knep för att tvätta bort mögel på hårda ytor är att använda en lösning av lika delar vinäger och vatten. Du kan fylla en plastspruta med lösningen och spraya på för att sedan skrubba området med en hård borste.

 3. Citronsyra och vatten

Mögel på klinkergolvet? Då kan du hälla en kopp kristalliserad citronsyra till 1,5 liter varmt vatten i skurhinken. Dock är inte citronsyra lika lätt att få bort som andra produkter så det är viktigt att du sköljer flera gånger.

Men jag hittade en sida som svarar bra om symptom och sanering på sikt.

http://mogelsanering.nu/svartmogel-och-svarta-prickar

Upp till toppen
Annons: