Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1916 ggr
Swadika
2017-05-15 10:53

Istället för inglasad balkong hyresrätt

Bor i en lägenhet som har en balkong. Problemet är att jag bor på första våningen så folk som är utanför har möjlighet att se in och det är inte heller så roligt att titta på. Jag skulle vilja skärma in balkongen(eller i alla fall halva där jag har sittmöblerna) för att få den lite mer avskiljd så inte alla kvarterets barn ska kunna se in men har ingen aning hur jag ska göra detta.

Balkongen är ganska lång, ca 6-7 meter. Det är en hyresrätt och jag vill inte göra för många borrhål då jag har planer att flytta om 1-2 år :) Det ska vara mest som insynsskydd men om det kan skydda mot blåst, lite regn osv så skulle det vara toppen 🙂 Någon som har tips?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Tant Grön
2017-05-15 11:06
#1

När jag bodde så, så satte jag upp spaljéer och odlade blomsterbönor,m.m.

Spaljéerna knöt jag fast med ståltråd i balkongen ovanför.

LisaF
2017-05-15 20:47
#2

Finns ju även snygga skärmar/avdelare man kan köpa 🙂

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Vixxen
2017-05-19 14:34
#3

Sätt upp en vit gardin som insynsskydd med gardinspiral i över och underkant. https://jysk.se/gardiner/gardintillbehor/gardinspiral-pk-med-3-meter-vit

Swadika
2017-05-19 16:12
#4

#1 jag tänkte göra det, men jag vill inte ha något som är beroende av att jag sköter det ofta. Jag vill kunna vara borta ifrån balkongen en längre period för det är mest våren och hösten som den kommer användas. 

#2 Ja det går att göra :) Har bara hittat bambu"väggar" till rimligt pris men vet inte riktigt hur jag skulle kunna sätta fast den så den inte ramlar. 

#3 Min balkong är över 6 meter lång och inte hittat någon som är så lång. Det kanske går att sätta två stycken men det är något att fundera på :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: