Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 3660 ggr
Pia-69
2017-03-22 09:07

Badkar!

Finns det någon som vet ifall det går att köpa en värmare till badkar inomhus, badkar som inte har "bubbelbad" isåfall?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

  • Redigerat 2020-09-26 11:47 av Niklas
Annons:
Niklas
2017-03-22 10:13
#1

Det låter lite läskigt. Fast du kanske tänker dig att göra det när du inte sitter i. Då kanske det går.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Pia-69
2017-03-22 10:50
#2

Läskigt? Hur menar du? 🙂

Jag menar som ett tillbehör som håller vattnet varmt som i ett spabad t.ex. Det finns ju till bubbelkar som sätts på påfyllningsslangen/cirkulationsslangen om jag har fattat rätt. Men jag har inget bubbelbad men vill ha en värmare!

http://www.badrumsbutiken.se/sv/artiklar/underhallsvarmare-tillval-svenska-badkar.html


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Niklas
2017-03-22 13:09
#3

Jag tänker att el och vatten kan vara en farlig kombination. Det kanske finns någon variant som värmer luft och leder ner den i vattnet, men det låter mer omständigt än en doppvärmare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Pia-69
2017-03-22 13:48
#4

Men det är ju el som värmer vattnet i spabaden som var o varannan människa har på altanen! 🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Niklas
2017-03-22 21:14
#5

Ja, men då är det väl en inbyggd funktion som värmer vattnet utanför karet, inte en sladd med något du sticker ner?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2017-03-22 21:20
#6

Är inte det enklaste att ha på varmvattenkranen med lagom stråle för att hålla det varmt länge?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Pia-69
2017-03-22 21:24
#7

Ja det är inbyggt på spabad, och jag skulle aldrig använda en doppvärmare! 😊 Men jag undrar om det kanske kunde finnas som ett option till badkar, ungefär som när man köper tillbehör till bilen som exempel…


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Pia-69
2017-03-22 21:27
#8

#6 Det är det som är bekymret med vårt varmvatten, det räcker inte helt till o fylla vårt hörnkar med så varmt vatten som vi vill ha…😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Maria
2017-03-22 21:31
#9

#8 Aha, jag tänkte det var ett billigare alternativ än el😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

m2studio
2017-03-28 13:15
#10

Självgjort hantverk på Badkar : Man kan göra två håll och koppla en pool värmare som tar vattnet och värma o skickar tillbaka ditt röret är kopplat, eller bara två hängande släng som är kopplat till pool värmare kan värma din badkar.

Kostar ungefär 3000 kr och el förbrukningen är så lågt som du inte kommer att märka för en badkars vattenmängd,  även flera gånger om dag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Pia-69
2017-03-28 13:40
#11

#10 Tack för tipset! Jag kommer att åka till en badkarsåterförsäljare och konsultera den för att se om det går att göra nåt vettigt av befintligt badkar eller om det är vettigare att köpa ett nytt med värme inbyggt från början! 🙂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: