Annons:
Etikettövrigt
Läst 1476 ggr
[krasnajaluna]
2017-02-06 21:50

väldigt kallt i rummet

Hej, jag bor i lägenhet (hyreshus). I alla rum förutom mitt är det en helt ok temperatur. I mitt rum just nu är det bara 15 grader trots att elementet är i full gång, det blåser också på golvet. Är bara -2 ute så det är i mitt tycke orimligt kallt i just mitt rum. Ifall det spelar någon roll så ligger mitt rum närmast trapphuset, kanske är därför för det är alltid det kallaste rummet på vintern och det varmaste på sommaren. Vad kan man göra åt det här själv? Har inga gardiner som skulle kunna isolera elr så :/

Annons:
Honestyisdead
2017-02-06 21:58
#1

Gardiner är ju en bra sak att skaffa. Sedan får du tala med hyresvärden för det är inte en ok temperatur. 

Om elen ingår i hyran kan ni köpa elelement.

Maria
2017-02-07 11:15
#2

Hur är det med ventilationen. Det känns ju märkligt att det är så kallt i bara ett rum eller brukar dörren vara stängd?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2017-02-07 11:21
#3

Varifrån blåser det på golvet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mooniq
2017-02-14 08:06
#4

hyresvärden ska underrättas. Om denne är svår så är man med i hyresgästföreningen - de hjälper till. Att det drar är ett bevis på dåligt isolerade väggar eller dåligt isolerat runt fönster - för det draget kan ta sig ner och komma fram runt golvlister. En lätt åtgärd kan vara att stränga genomskinlig silikon runt listerna. Men man bör nog leta upp grundproblemet och åtgärda det.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[krasnajaluna]
2017-02-14 16:01
#5

Tack för svar allihopa! Hittade problemet, en öppen ventil.

Niklas
2017-02-14 19:17
#6

Aha, det var en bra typ av fel. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Honestyisdead
2017-02-14 19:21
#7

😃

Upp till toppen
Annons: