Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2525 ggr
Sindri
2/3/17, 2:02 PM

Ni som har spis med gjutjärnsplattor

Kan man fortfarande köpa de runda stålborstarna till plattorna? Har letat på Coop och City-Gross idag med ej hittat.

Annons:
Record
2/11/17, 9:24 PM
#1

Är det ingen som svarar dig Sindri.

Det finns runda stålborstar ca 6 cm diameter med en 6mm axel för borrmaskin, hos verktygsaffärer. Men använd skyddsglasögon för det kan lossna trådar.

Sindri
2/12/17, 2:19 PM
#2

Mnjaa, inte riktigt vad jag vill ha, men tack i alla fall.

Maria
2/12/17, 3:02 PM
#3

Jag kollade faktiskt på ICA när jag veckohandlade igår men de hade inga.

Jag vet precis vilka du menar för jag har använt sådana tidigare då vi hade sån spis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
2/14/17, 9:01 PM
#4

Öb har dom inte längre heller :( dollarstore kanske har ? Hoppas du får bättre tips på vart man kan hitta dom. Mitt tips kanske stålborste kan funka i värsta fall mamma hade dett till vedspisen 😉

kanin/höna
2/19/17, 2:20 PM
#5

biltema

Sindri
2/20/17, 4:24 PM
#6

Tack - men inte en sån som jag är ute efter.

Annons:
[Forest]
3/3/17, 9:36 AM
#7

6 Vet att det inte var en stålborste du var ute efter utan en rund borste med stålspröt.  Ser ut ungefär som denna men med stålborst och mindre 😉https://www.tretti.se/product/kaercher-rundborste-stor/

[Forest]
3/3/17, 9:39 AM
#8

Hittade den jag tror du är ute efter http://www.saljarna-chr.se/Innehall/Stadredskap/Borste/Kokplattborste_massing?id=2180053

javascript:nicTemp();

Är det denna så googla på kokplattborste mässing så får du upp flera som säljer den. 

===

Sindri
3/3/17, 2:10 PM
#9

Exakt vad jag behöver. Men tyvärr är det bara tillverkare och grossister som har den. Konstigt, för jag vet många som har såna spisar fortfarande.

Får väl tjata på nån grossist och se om de har nån lös borste nånstans. Spisen är bara en tillfällig gäst hos mig så 10 st lär jag inte behöva.

Gredelin
3/3/17, 3:22 PM
#11

Nu såg jag att även denna var 10-pack☺️

[Forest]
3/4/17, 7:33 PM
#12

9. Jag ger dig tips att isf tjata i butik så mejla du till deras kontor där dom har haft dessa borstar :) Ö&B har haft,ICA och tror även Coop har haft dessa tidigare.

Upp till toppen
Annons: