Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 3588 ggr
Klaaraa
2017-01-18 21:42

Växt och ättika

Hejsan! Jag undrar ifall man skulle kunna spraya ättika på några blad från min prydnadsväxt? Det är nämligen så att vi ska ha våran kanin frigående inomhus. Kaniner avskyr doften av ättika, så ifall vi ska få henne att inte gnaga på växterna kanske detta kan vara värt att prova? Är ättika farligt för växter ifall man bara sprayar det på bladen? :) Mvh Klara och familj

Annons:
VildaVittra
2017-01-18 21:48
#1

Ättika använder man som ogräsmedel, så vad tror du? 😎 Ingen bra idé tyvärr, hägna in växterna i kaninhöjd med kompostgaller istället, de går ju att böja till i halvmåneform, så med två i en cirkel runt plantan så blir det kaninsäkrare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Roosenlilja
2017-01-18 22:25
#2

Testa med vit vinäger/vatten som du kan spraya på växterna. Kaniner ska tydligen inte gilla doften av det heller.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Tant Grön
2017-01-19 00:25
#3

Spraya på hårspray. Det skadar inte växterna och funkar mot harar och rådjur i alla fall.

[Forest]
2017-01-22 14:57
#4

Ställ ut annars små glasburkar med ättika bredvid dina växter. :)

Sweelin
2017-03-01 16:37
#5

Undrade precis samma sak fast gällande mina katter ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Forest]
2017-03-03 09:12
#6

Jag har läst att vitpeppar ska katter ogilla vi hade vitpeppar i några land pga grannens katter hade vårat land som sin toalett. Vart mindre fynd i landet, men man fick strö på flera gånger eftersom det regna 😃

Annons:
Roosenlilja
2017-03-03 17:16
#7

Vitpeppar tar väl bort kattens luktsinne på samma sätt som det gör på hund?

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Upp till toppen
Annons: