Annons:
Etikettövrigt
Läst 1242 ggr
beem
1/11/17, 12:26 PM

Hur får bort sköljmedel ?

Jag har tvättat en fleecetröja och använt sköljmedel (antistat) . Tröjan doftar så starkt så det är otäckt att ha den inne. Jag har tvättat om den 2 gånger men märker ingen skillnad.

Har ni tips om vad jag kan göra ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Mooniq
1/11/17, 12:37 PM
#1

Istället för sköljmedel så ta 1-3 msk ättika i sköljmedelsfacket. När tvätten torkat får du mjuk, antistatisk tvätt som enbart doftar av tvättmedlet. När tvätten är blöt kan du kanske ana en svag ätiiksdoft men när det torkat så är den bort helt och hållet. Ättikan hjälper även att hålla maskinen ren på insidan och hjälper även avloppet/brunnen att bli renare.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
1/11/17, 12:40 PM
#2

och om du använder Vanish - så testa bikarbonat - det är skonsammare mot både maskin, miljö och tyg. Man kan köpa storpack på nätet som blir billigare än Vanish.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

beem
1/11/17, 2:03 PM
#3

Flera fina tips. Tack för det.

Om jag tvättar en gång till och kör med ättika nu kommer det att ta bort parfymdoften tror du ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mooniq
1/11/17, 2:23 PM
#4

vet inte men den kommer att mildras helt klart

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

beem
1/11/17, 4:01 PM
#5

Då ska jag testa. Återkommer med rapport.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
1/12/17, 4:25 PM
#6

Tvättad en 3:e gång och nu med ättika i sköljfacket. Kan ana lite parfymdoft och lite doft av ättikan men tröjan är inte torr än. Det är så obetydligt så en som inte vet märker det inte.

Resultatet är en 10-poängare.

Tack än en gång för tipset. Nu blir det ättika i fortsättningen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[Forest]
1/13/17, 7:56 PM
#7

Nyfiken fråga finns olika ättika starkare o svagare vilken är det som gäller? Smarta tips själv köper jag väldoftande sköljmedel för vi gillar doften 😎

beem
1/14/17, 11:42 AM
#8

Jag använde  12 % för det var den jag hittade i affären 😉


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mooniq
1/14/17, 4:34 PM
#9

det går bra med båda.

12% 3 - 4 msk

24% 1-2 msk. mjukgör vattnet och tygerna jättebra och det blir antistatiskt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
1/14/17, 4:38 PM
#10

jag slutade med sköljmedel för det förstör textilierna och kläggar igen tvättmaskinen. Sen älskar jag parfym så hellre ren o-doftande tvätt och sen en liten sprej med favoritdoften.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[strutter]
1/15/17, 2:13 PM
#11

Det absolut enklaste och effektivaste är väl att inte använda sköljmedel överhuvudtaget? Det är en helt onödig produkt.( OBS! tycker alltså jag.)

Jag ser inget som helst behov av något mer än vanligt tvättmedel.

beem
1/16/17, 4:30 PM
#12

#11 En del kläder blir statiska vid tvätt. Då  använder jag sköljmedel.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Honestyisdead
1/16/17, 8:52 PM
#13

#11 Jag behöver sköljmedel. Annars blir tvätten så hård. Hårda sängkläder, handdukar och kläder klarar jag inte av.

Annons:
[strutter]
1/19/17, 2:44 PM
#14

Ja, vi är alla olika. Vad det än gäller, så är det ju så.

Jag har kanske bara har haft tur som inte behöver nåt sköljmedel? Jag tänker att det nog beror på vattnet där man bor, också.

Upp till toppen
Annons: