Annons:
Etikettövrigt
Läst 2174 ggr
[Blue_Lugia]
2016-12-15 22:17

Skadedjursbesiktning

Den 18:e januari 2017 kommer Anticimex hit för att göra en skadedjursbesiktning i bostadsrätterna, då dom fått in rapporter ang. just det hus jag bor i. Jag tänkte direkt att det krypit små djur från min lägenhet över til grannen då jag för längesen sett små "larver" i skåp och liknande men det var bra längesen sist. Jag ska erkänna att jag är sämst på städning och hygien ja… Så om det skulle visa sig komma från min lägenhet, vad kan hända? Får jag betala ersättning? Kan jag bli vräkt?? Fick en lapp idag, och har oroat mig hela dagen över det här.

Annons:
Em_
2016-12-16 12:23
#1

Har svårt att se hur små larver skulle klara att krypa mellan lägenheter. Eftersom det dröjer en hel månad kan det inte vara superakut. Du kan ju alltid passa på att storstäda och torka ur alla skåp. Är de borta så är de borta :)

Hos en del bostadsrättsföreningar  kontrakten skrivna så att föreningen kunde säga upp avtalet om personen struntade i att berätta för styrelsen om "smittsam ohyra", men jag tänker att det är mer kackerlackor och vägglöss som räknas dit, inte silverfiskar och mjölbaggar.


[Blue_Lugia]
2016-12-16 15:15
#2

#1 Ja jag hade tänk göra det nu, ta tag i eländet ordentligt. ! Jag har terrariedjur, bla. ödlor så jag har både kackerlackor och mjölmaskar som mat till dom, men dom är instängda på så sätt att det borde vara snudd på omöjligt för dom att ta sig ut. Skulle en och annan kackerlacka (dubia) smita när jag öppnar lådan, vilket ju kan hända om man är oaktsam så är det en art som inte förökar sig i första taget i svenska hem. Jag är rätt säker på att det var pälsängrar jag hade förut. Det verkar ju inte flöda av dom dock, eftersom jag inte sett några fler men jag har svårt att se att dom är 100% borta av sig själva.

[Blue_Lugia]
2017-01-15 19:41
#3

Nu är snart dagen D här…. Vad sjutton händer med mina djur om dom hittar något, och dom beslutar sig för att spraya gift i lägenheten? Jag har ödlor, spindlar och andra terrariedjur så dom lär väl ligga döda allihop då jag har hört att man inte ska vara i hemmet en tid efteråt. Hunden kan jag gått ta med och får väl bo utomhus med eller något, men dom andra stackarna…? Nu behöver det ju inte bli så, men jag såg en svart liten bagge för ett par veckor sen så jag börjar få bilden av att det är mig dom kommer ifrån. Sen krupit över till grannens lägenhet som i sin tur rapporterat till föreningen. Brukar man bli skyldig något (förrutom saneringen)? Är jag skyldig grannar något? Vore väl dock inte så bra om grannar fick vetskap om att det är mitt hem som är boven i dramat, för då är dom nog inte glada i mig fortsättningsvis…. Men djuren som sagt, får jag offra dom om det behöver åtgärdas något? :(

[Forest]
2017-01-16 09:56
#4

Vi hyr våran lägenhet och anticimex var här kostnadsfritt och la ut gift, vi fick ta med oss djuren för övernatta någon annan stans ena hunden vänta smått så hon fick vara borta 4 dagar. Jag tycker du ska kontakta din värd och kolla upp så dom har kontrakt med anticimex samt kontaktar du anti för kolla upp vad dom anser bör göras samt tips om dina djur.

[Blue_Lugia]
2017-01-16 11:17
#5

#4 Jag har ingenstans att övernatta heller, så det blir lite knepigt. Men vi får väl se hur det går. :(

[Forest]
2017-01-16 13:35
#6

5 Det är det som är det kluriga, det är inte överallt man kan hysa in sig hos någon, och ta in på hotell med djur är i regel svårt. Vi hade tur och kunde låna övervåningen hos en bekant som annars hyr ut den lägenheten var våran ända möjlighet, det eller lämna bort djuren på hem något jag tror dom inte skulle gilla för fem öre 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: