Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1231 ggr
Blanksteg
2016-11-15 15:43

Måla väggar, kostnad?

Hur mycket kan det kosta att måla väggar? 

Tänkte måla mina väggar i lägenheten, som idag är tapetserade. Ska måla vardagsrum, kök och hall. Lägenheten är 45 kvm, men badrummet ska jag inte måla.

Kommer måla själv.

Annons:
iskogen
2016-11-15 15:45
#1

Det står på färgburken hur stor yta den täcker så det är bara att räkna ut från det.

Maria
2016-11-15 15:47
#2

Det beror ju alldeles på vad för färg du köper skulle jag vilja påstå.

Det finns billig färg som är rena skräpet och man får måla många gånger. Sedan så finns det bra färg i kvalitet som man tjänar mer på tycker jag.

Det är bra  om du kan räkna ut kvadratmetrarna som kommer att gå åt och sedan rådfråga i en färghandel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2016-11-15 16:21
#3

Beror ju också på om du målar på tapeten och vad det är för tapet. Målade på tapeterna när jag flyttade in, det räckte med att rolla 2gånger på tapeten i vardagsrummet, men på strukturtapeten i sovrummet var jag tvungen rolla 4gånger för färgen fastnade inte lika bra+ jagfick gå efter och dutta med pensel. Köpte hyfsat billig fär på COOP Forum, kommer tvärr inte ihåg vad jag betalade jag har en inre reparationsfond i lägenheten så jag lämade bara in kvittona

m2studio
2016-12-07 22:43
#4

Lita inte på färgburken mått visande. Det bror på vem målar, profs. eller nybörjare, hur mycket färgen är tunn, vilken färg kvalitet håller färgen och mm.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

JossN
2016-12-07 22:58
#5

Kan rekommendera rustas färg! Den är superbra och billig!👌

fossingen
2016-12-13 14:36
#6

#5 Håller med . Rusta har bra kvalité på färgen om det ska köras på tapet.


Annons:
fossingen
2016-12-13 14:39
#7

#0 Rusta.


Upp till toppen
Annons: