Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 610 ggr
Maddeisabel
2016-11-08 08:16

Ventilations problem

Hej alla, behöver verkligen hjälp!! Jag kommer inte klara en vinter till med att knappt kunna duscha eller is inomhus.. Jag bor i en etta i ett gammalt lägenhetshus med privat hyresvärd (vilket försvårar allt) och direkt det blir 0 grader ute så blir det kondens inomhus, har endast en fönster ventilation i vardagsrummet/sovrummet och en väldigt dålig badrumsfläkt + en ventil i köket som sitter så tight med kylskåpsväggen att man knappt kommer åt den(???) Jag hade seriöst is inomhus förra vintern, hade fönster ventilen öppen och det bara blev stora isklumpar.. och fick torka fönstrena efter varje dusch då det blev så mycket fukt på dom. Även elementerna är aldrig super varma på högsta. Utan har nog aldrig över 20grader här hemma. Och förra vinter var de aldrig över 18 grader. Och jag förstår vad ni tänker, ring hyresvärden? Om jag gjort det… han är väldigt snål tror jag, för han ber mig alltid ta tag i såna saker själv. Har jag stopp i avloppet så ska jag be någon jag känner fixa de tex. Blir så irriterad att man inte får detta fixat och vill fråga er om alla tips och råd vad jag kan göra själv!! Så skriv gärna !! Tack på förhand

Annons:
Maria
2016-11-08 09:19
#1

Det här är ett ärende som hyresgästföreningen kan hjälpa till med så jag föreslår att du kontaktar dem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: