Annons:
Etiketterproblemlösning-och-frågorvatten-värme-sanitet-ventilation
Läst 1482 ggr
[Thiah]
2016-11-03 06:39

Dragigt fönster.

Hej hej. Vi bor i ett höghus byggt runt 70 talet. Har sådana där fönster som har ett brett mellanrum mellan glasen. Är roligt när man vill dekorera men mindre roligt när det drar… Vårt vardagsrums fönster drar nämligen något enormt. Lite drag kan jag leva med men detta gör hela golvet kallt, drar mest i nedre delen av fönstret. Finns det något smidigt, hemmasätt att stoppa flödet där nere? Kan inte lämna lägenheten idag så kan inte gå till någon affär. Duger fetvadd i ett örngott? Tidningspapper? Det behöver inte bli helt tätt men stoppa mestadelen iaf. Någon som har tips?

  • Redigerat 2022-05-03 09:38 av Niklas
Annons:
[helga21]
2016-11-03 07:29
#1

Det finns tätningslister att köpa.

Sindri
2016-11-03 08:01
#2

En tjock yllefilt, eller annat i ull. Rulla ihop och lägg tätt emot.

På sikt bör fönstret tätas, men du måste först ta reda på hur ventilationen är beskaffad och tänkt att fungera så det inte blir för tätt med mögelskador.

Bor du i hyresrätt är det en sak för hyresvärden, i bostadsrätt tar du upp det med föreningen.

_Fisken
2016-11-03 08:12
#3

Maskeringstejp.

Maria
2016-11-03 08:46
#4

Jag tycker du ska kontakta hyresvärden i första hand. Annars så får du nog hitta på någon slags tätning som inte gör åverkan så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
2016-11-03 09:19
#5

Eftersom vi pratar om en del av ett enda fönster så tror jag att jag fixar det med tex filt eller tejp. Är dessutom den delen som göms av fönsterbrädan ,som vi vill täta, så tejp/ganla tejpmärken syns inte. Resten av draget tror jag ska finnas där eftersom alla våra fönster har ett visst drag.

Upp till toppen
Annons: