Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 6940 ggr
Tjeja
2016-10-20 21:15

Besviken på ikea skjutdörrar!

Har idag ägnat hela dagen åt att försöka skruva ihop ett par skjutdörrar helt i spegelglas till en ikea Pax garderob… Jag säger bara fyyyfasen aldrig mer!!! Har hunnit sätta upp 9 meter garderober med inredning på mindre tid än dessa eländiga dörrar. Har 3 dörrar kvar att skruva ihop men har bestämt mig för att lämna tillbaka eländet istället. Helt hopplöst att få till jämt och snyggt. Och dessutom tungt som fasen. Fick plocka isär första dörren 3 ggr och börja om idag för att få ihop dörren tillslut. Sedan skall det dessutom tejpas kilometervis med lister och skruvas på hjul och upphägningsanordningar som är både röriga och krångliga. Bara tvungen att få spy ur mig lite. Ångrar detta klp som inget annat köp i mitt liv innan! Nästa gång blir det att köpa färdiga dörrar bara att hänga upp! De är i af inte omöjliga att få till. Garderoben i övrigt var inga problem att montera och inredningen gick också snabbt. Men skjutdörrarna med glas kostar mer än själva garderoben och var mer än dubbelt så svårt att montera! Nu värker hela kroppen och jag är såå besviken på ikea!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Thiah]
2016-10-23 14:20
#1

Jag tycker dessutom att dom inte håller. Våra skjutdörrar står i källaren efter att en av den ramlade över ungen…

Tjeja
2016-10-23 16:16
#2

😕😡 Flera tusen kr bortkastade på dessa skitdörrar juh! aaargh! 😡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Devya]
2016-10-26 17:18
#3

Vi har ett pax skåp med glasskjutdörrar. Vi hade inga problem alls att sätta ihop dem även om det nog tog tid. Det tog säkerligen 11h sammanlagt att få ihop hela skåpet med glasdörrarna.

Har du någon som hjälper dig att bygga?

Tjeja
2016-10-26 17:33
#4

#3 Jo vi var förstås två personer. Skulle nog vara helt omöjligt att göra det själv. I alla fall om man inte har bra redskap som kan hålla i saker åt en medan man skruvar och sätter i glasskivorna etc. För att inte tala om att jag aldrig skulle klara av att ensam lyfta och hänga upp dörren på plats själv. Jag är inte hulken liksom. ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Devya]
2016-10-26 22:00
#5

#4 Lät som om du var ensam om hela grejen så jag blev lite fundersam!;)

Men tja, jag tror att ni kanske hade lite otur. Jag och min kille klarade av att sätta ihop allt helt finemang och utan några konstigheter. Sen igen är han otroligt duktig på att bygga ihop saker och ting. Han är nog verkligen en handyman så jag har ju tur där. :) Jag fick skruva i skruvar, hålla i dörrarna och dylikt litegrann, sätta klisterremsorna på plats och så vidare. Med andra ord var det ju inte så svåra uppgifter som jag hade. :)

Upp till toppen
Annons: