Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2149 ggr
Surpan
10/10/16, 9:30 AM

Göra gästtoalett till tvättstuga

Vi ska snart flytta till en liten trea till månadsskiftet. Dock så funderar jag lite på det här med tvättmaskin. Vi ska ha barn i mars och jag skulle verkligen vilja ha tvättmaskin i lägenheten till dess. Det finns inte plats för det i badrummet, men vi har en liten gästtoalett på ca 2 kvm där jag funderar på om man kan ställa in tvättmaskin istället för toaletten. Vi är ändå bara två vuxna och behöver bara en toalett. Skulle det gå tror ni?

/Surpan

Annons:
[loveisall]
10/10/16, 9:35 AM
#1

Ja det borde ju funka.  🙂Kanske samtidigt kan användas för att ställa undan skurhink och sopborste osv

Inkanyezi
10/10/16, 9:36 AM
#2

Det kan absolut gå. Om det är svårt att få in maskinen för att stosen från toalettstolen som stod där sticker upp så att den är i vägen, kan man placera maskinen upphöjt för att få mer plats.

Tjeja
10/10/16, 9:37 AM
#3

Det tror jag absolut att det går att göra! Det finns ju både vatten och avlopp där inne så allt sådand grundläggande finns ju! Sen behövs det bara en fackman för att koppla om och in en tvättmaskin istället. Om det var jag skulle jag ta bort toalettstolen och behålla handfatet där inne. Sen in med en tvättpelare med både maskin och torktummlare! Perfekt ju!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

landsbygdsbo
10/10/16, 9:38 AM
#4

Är väl bara ta dit en elektriker för elen o en rörkrökare för vattenanslutningar. Avlopp finns ju

Surpan
10/10/16, 9:48 AM
#5

Kul att ni är positiva! Själv tycker jag att det är en perfekt lösning, för då får man också någonstans att lägga allt "skit" på i väntan på tvätt. Nackdelen är att man måste ha öppen dörr när man är där inne för att få plats…

/Surpan

Niklas
10/10/16, 10:31 AM
#6

#5: Jämfört med att handtvätta alla barnkläder låter det som ett pytteproblem. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: