Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3146 ggr
Tarotstollan
2016-10-07 00:48

Kaffebryggare.

Vilken sorts kaffebryggare tycker ni bäst om? En med automatisk avstängning eller en där ni själva stänger av?
Min senaste jag köpte är jag riktigt irriterad på, den har automatiskt avstängning, så efter 40 min stänger den av sig. Jag hatar det!
Önskar det fanns så man kunde själv välja hur länge den skulle stå på eller att den inte stängde av sig innan jag själv stänger av den !

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Outlawly]
2016-10-07 07:15
#1

Med automatisk avstängning.
Men vi häller nästan alltid över det på termos. Så vi stänger oftast av för hand.

JMW
2016-10-07 07:18
#2

Jag tycker bäst om automatisk avstängning. Fast 40 min låter kort. Vår stänger av efter 2 timmar.

Tarotstollan
2016-10-07 23:54
#3

Ja, 2 timmar låter ju mera normalt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Thiah]
2016-10-09 17:06
#4

Jag har förstått att alla nya har avstängning efter någon eu lag. Svärfar så iaf det åt mig för nått år sedan. Vår har 1 timme. Räcker knappt på helgerna så vi lagar färre koppar fler gånger istället

Jalking
2016-10-10 10:29
#5

Va? Har EU varit och tafsat på kaffebryggarna nu också? Blir bara mer och mer förbannad på EU…  Klåfingriga dårar!

Jag har en riktig kaffebryggare, utan eu-anpassning, kompletterad med en nedräkningtimer i vägguttaget. Där ställer jag själv hur länge jag vill att den ska vara på, allt från en kvart till 6 timmar. Brukar dock aldrig ställa på längre tid än 1,5 - 2 timmar. Kaffet blir rena tjäran om man håller det varmt längre än så.

Tarotstollan
2016-10-10 21:31
#6

Jag bryggar mitt te i kaffebryggaren och det är därför jag vill kunna ha den på så länge som jag vill, får väl se om jag letar efter någon ny eller behåller denna tills den pajar sönder. DET lär nog inte dröja så länge, med tanke på hur ofta jag får sätta på den för att teet skall hålla värmen. Minst 3 ggr för varje kanna!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[tk1971]
2016-10-12 11:09
#7

Använder inte vår gamla kaffebryggare, den står i nåt skåp nånstans. Vi har istället en kapselmaskin. Enkelt, snabbt, gott - men dyrt kaffe. Å andra sidan gör jag ibland i ordning vanligt hederligt pulverkaffe.

XeZafir
2016-10-13 17:06
#8

Automatisk avstängning, men i termos. Skulle inte vi haft termos direkt hade jag hällt över kaffet, tycker det blir snabbt mindre gott att stå på värme i kannan.

[Forest]
2016-10-17 10:01
#9

Har en OBH Nordica med automatisk avstängning efter 2 h, tycker det är lite tryggt automatisk avstängning.

Honestyisdead
2016-10-17 22:51
#10

Har en dolce gusto kapselmaskin.

Zadeira
2016-10-19 21:47
#11

Har en där kaffet bryggs direkt ner i en termos utan automatisk avstängning. Tar ändå alltid av termosen så fort kaffet runnit ner så det den står ändå aldrig på mer än medan kaffet rinner ner.

Är ganska säker på att jag hade nojjat om jag hade en med automatisk avstäning och ändå ständigt dubbelkollat att den stängt sig så det känns överflödigt.

fossingen
2016-10-22 17:42
#12

#11 Då gör du som min mor. Annars blir kaffet för beskt säger hon, hon har en termos som håller typ nästan hela dagen. Jag dricker inte kaffe själv.

Men gillar ni kaffe som stått på i några timmar, det blir inte beskt eller äckligt?


[rumelle]
2016-10-22 21:16
#13

Spelar ingen roll för mig för jag stänger alltid av efter att det är färdigt eftersom jag inte gör mer än jag vill dricka för stunden. Har heller inget emot att dricka kaffe som stått och blivit kallt.

Annons:
fossingen
2016-10-22 22:42
#14

#13 Har du provat kaffe som stått på i timmar av värmen?


JMW
2016-10-22 23:37
#15

Mitt kaffe står inte på för att min kaffebryggare är på i två timmar. Det är ju bara en säkerhetsgrej ifall man skulle glömma att stänga av. Jag häller upp på termos när det bryggt klart.

Stallmima
2016-10-23 14:16
#16

Den senaste kaffebryggaren jag köpte har automatisk avstängning utan att jag visste om det.  Väldigt bra tycker jag den funktionen är  👍

[rumelle]
2016-10-23 20:35
#17

#14 Nej, som sagt så stänger jag ju alltid av direkt eftersom jag ju inte gör mer än jag tänker dricka för stunden.

Underbarn
2016-10-30 22:17
#18

Spelar ingen roll… våran stänger inte av sig för än jag själv gör det och jag drar alltid ur kabeln. Jag brygger oftast bara för en kopp vardera, så jag häller upp och stänger av direkt (låter stå på ibland men 40 min hade räckt)… Jag brukar numera använda våran kaffepress så finns varken av eller på knapp och kaffet kallnar direkt ;)

Carrosh
2016-11-18 17:01
#19

Köpte en med automatisk avstängning nu sist, men stänger ofta av för hand, eftersom jag häller upp på termos. Men brygger jag en kopp på morgonen innan jag ska till jobbet så är det rätt skönt att den stänger av sig själv ifall man skulle glömma det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: