Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 828 ggr
starhawk
2016-09-05 08:08

Loogun

När jag först såg reklam om Loogun visste jag att jag ville ha en.

För er som inte vet så är Loogun enkelt utryckt en vattensprut-moj som alltså ersätter toaborsten. Den stora fördelen i sammanhanget är ju att den aldrig kommer i kontakt med toastolen och därför är ytterst hygienisk jämfört med den läskiga toaborsten.

Så jag förhandstecknade mig för en Loogun och efter åtskilliga förseningar har jag en nu och har använt den en tid, mina erfarenheter:

Jag har IBS vilket innebär att jag måste äta en medicin som gör skiten rätt klibbig och det händer titt som tätt att man sprutlackerar toastolen. Att spola flera gånger hjälper inte, en del skit sitter envist fast. Men numera tar jag bara fram Loogunen och sprutar rent. 

Loogun sprutar en rätt tunn stråle men det är för att den skall göra rent och inte bara spola vatten. I början hade jag lite problem med att sikta rätt, eftersom strålen är så tunn ser man den inte, men när man väl lärt sig sikta är den mycket effektiv. 

Strålen är "hård" nog att rengöra under vattnet men den rör om så mycket i vattnet då att man inte har någon vidare koll på om man sprutar rent eller bara sprutar. 

Vattenbehållaren är lite liten för mina behov, vid rengöring efter en sprutlackering så går nästan allt vatten åt. Men det är lätt att ta av behållaren och fylla på den från kranen vid tvättstället.

För "varje dag" bruk är Loogunen suverän men för "storrengöring" är det dock fortfarande borsten och Ankan som gäller, men Loogunen gör att det inte behöver bli så ofta.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: