Annons:
Etikettövrigt
Läst 1392 ggr
Bill&Bull
2016-08-01 17:15

Insektsbarriär

Vet inte om det är rätt forum nu men :) Jag har en flaska swirr insektsbarriär, det står på att det ska hållas ifrån husdjur. Menas det att man inte kan använda det inomhus (om man har husdjur) alls eller är det att de inte ska komma direkt på djuren?? Jag fattar inte så hittills har jag inte använt det men skulle behöva. Jag hittar ingen info om detta.

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
annia1
2016-08-04 00:01
#1

Bill&Bull jag har ingen aning. Men läser jag om ämnet så ska man ju vara försiktig även med människor. Att får man på sig så ska man tvätta av det och man ska undvika att andas in ångorna. 

Djur har ju mycket lättare att få medlet i sig. Djur tvättar sig så har dom fått medlet på pälsen så får dom ju i sig medlet när dom slickar på sig. Och likaså har ju den där osvikliga förmågan att hitta föremål på golvet och äta upp.

Om du måste använda medlet. Vad jag skulle göra är att låta husdjuren vara hos nån annan några dar. Plocka bort allt som dom brukar använda som tex matskålar och leksaker innan du använder medlet. Sen efteråt vädra ordentligt och torka golvet riktigt ordentligt ett par gånger med nån dags mellanrum så det inte finns några rester där djuren ska vara eller kommer åt. 
Och du kan ju i förebyggande syfte kontakta en veterinär och fråga vilka symptom du ska hålla utkik efter ifall dom trots allt får nåt i sig.

Vad är det du behöver ha medlet mot. Det enda jag ser på den sida jag läser så är det i första hand mot myror.

.

Bill&Bull
2016-08-04 10:55
#2

Det ska tydligen vara mot alla typer av insekter, jag får in tvestjärt i badrummet från ventilationen så var där jag tänkte använda det. Men nu har jag satt en nylonstrumpa för istället så då kan dom förhoppningsvis inte komma ner i badrummet. Jag tror inte jag vågar chansa att använda det inomhus utan kommer använda det utomhus istället vid altandörren. Mina katter är inomhus så då borde det vara ok. Tack för ditt svar :)

||My Love For Animals Is Immortal||

annia1
2016-08-04 14:33
#3

Var ju tokigt ställe dom kommer in ifrån. Annars när det gäller tvestjärtar så gillar de inte vitpeppar eller om det är kanel inte hundra på vilket. Jag brukar ha tvestjärtar i min postlåda varje år och jag brukar slänga ner lite av de båda i postlådan så jag slipper få  tvestjärtar med in som krypit in i posten.

Men den lösning du gjort i badrummet borde funka. Annars prova pudra med vitpeppar och kanel på själva strumpan och sätt upp den på nytt.

.

Record
2016-08-04 22:27
#4

I ventiler brukar det sitta ett finmaskigt mässingnät, kan det vara trasigt? Strumpan äter de nog upp tror ja.

Bill&Bull
2016-08-04 23:36
#5

#4 jaså brukar de, hade jag ingen aning om :) Sitter det längre in då? För syns inget om man tittar men man kanske måste plocka bort något först?

||My Love For Animals Is Immortal||

Record
2016-08-05 09:30
#6

Har ventilen en lucka på insidan kan du haka av den, mässingnätet bör sitta på insidan av det yttre gallret.

Det hör till fastigheten så kanske du får det ordnat via vicevärden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: