Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 2382 ggr
novembre
6/27/16, 7:03 PM

Ohyra i skafferiet!

Jag har en liten avlång men liten insekt i skafferiet! Jag tror det är en plattbagge. nu har jag börjat rensa ut lite innan själva storrensningen. Jag har sett att vissa mjölpaket har flera insekter i medan andra varor som majsstärkelse eller couscous inte har något. 

Kan jag spara de paketen eller måste de också slängas? på anticimex står de att de sätter sig på allt från mjöl. nötter och torkade frukter.  Jag har också märkt att sådant med en klämma har inga insekter, men det kanske är bäst att slänga de ändå? Tycker det är synd om det ska behöva slängas så mycket. 

Hur ska jag göra för att bli av med dem helt?

När jag rensat ut så kommer jag iaf inte köpa in nytt på ett tag ifall nåt litet kryp missats, vilket jag tror är stor risk när de är så små.

Annons:
Niklas
6/28/16, 10:09 AM
#1

Om du har haft en klämma på och det inte är hål i påsarna tror jag inte att det är någon fara.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Forest]
7/22/16, 10:30 AM
#2

Här fick vi in något typ av skalbaggar och vi har fått lägga ut gift (antisimex kom). Vad vi gjorde inna var alla torrvaror man köpte hem hällde jag över i plastlådor m lock. Dom vi hade var inte kryp i men frös  in alla varor i flera dagar.  Tänk på att krypen ofta bärs hem via varor man köper så ta gärna påse om och slut påsen väl : ) Du kan läsa lite på anticimex hemsida om tips hur du ska städa och hur du rädda maten ;)

Upp till toppen
Annons: