Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 1155 ggr
pernillaoscarsson
5/22/16, 8:49 PM

Trasig dator

Suck.. Köpte ny datorn för två veckor sedan. En bärbar som oftast läggs på golvet jämte sängen när det är dags att lägga sig. Inte smidigt när man ska resa sig upp på natten då det är mörkt. Lyckades givetvis trampa lite lätt på den och ordna till en snygg liten spricka i skärmen. Dum som jag är tog jag ingen försäkring då jag tänkte att det bara kostar massor pengar och jag har ju hemförsäkring. Jag har dock ingen koll på hur sådant här fungerar. Jag har ansökt om en reparation så väntar svar från leverantören. När ska jag kontakta mitt försäkringsbolag? Kan jag göra detta nu direkt eller måste jag vänta på att datorn är lagad och betald? Tack på förhand :)

Annons:
[helga21]
5/22/16, 10:49 PM
#1

Har du en s.k allriskförsäkring i din hemförsäkring i så fall täcker den skadan minus självrisk. Har du ingen sådan så hoppas jag att du tog en försäkring när du köpte datorn och har detta försäkrat du ska i så fall tala med säljaren. Men har du en allriskförsäkring så ska du kontakta ditt försäkringsbolag omedelbart.

[Forest]
5/23/16, 8:46 AM
#2

1 Svara mycket bra👍

Zadeira
6/1/16, 3:44 PM
#3

Man kontaktar väl försäkringsbolaget direkt tror jag? Det gjorde jag när jag råkade ställa min brors dator på en varm spisplatta och den smälte. Nu fick vi iofs inte skicka in den på lagning för det var inget att laga kvar, men det borde gå till på samma sätt. Sen får man skicka in kvitto på lagning om jag inte minns fel.

pernillaoscarsson
7/6/16, 3:08 PM
#4

Jag kontaktade försäkringsbolaget direkt, tog ca en dag så svarade dem med att jag skulle skicka in datorn till en reperatör de hade något sammarbete med. Skickade in datorn och fick ett meddelande dagen efter att den var klar. Så det hela gick på mindre än en vecka. Väldigt smidigt :)

Upp till toppen
Annons: