Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1906 ggr
IngridSvensson
4/21/16, 8:10 PM

Vilken av dessa två soffor?

Hej! Jag har så oerhört svårt att bestämma mig över vilken soffa av dessa två som jag ska köpa! Vilken soffa är bäst utav dessa två enligt er? Alternativ 1. https://www.wegot.se/atlanta-u-sofa-bonded-lader-vit.html Alternativ 2. http://m.trademax.se/mobler/soffor/soffor-med-divan/porto-u-soffa-hoger-p86744-v81795


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Ominous
4/24/16, 2:41 PM
#1

Jag hade hellre valt den i konstläder från trademax. Personligen ser jag ingen direkt skillnad på dem, förutom att bilden på wegot var sämre :P

Gillar även att man kan köpa en fotpall till som lätt kan göra den till en bäddsoffa. Tycker fotpallar både kan vara snygga och praktiska, speciellt när man brukar ha många gäster.

I wish I could write as mysterious as a cat

Honestyisdead
4/24/16, 4:11 PM
#2

Köp ingen av dom om du inte provsitta dom. Jag gjorde det misstaget och köpte en billig snygg soffa från nätet. Den var söndersutten på några veckor och inte bekväm innan dess ens.

beem
4/24/16, 4:27 PM
#3

Jag håller med. Man ska absolut provsitta  en soffa.  Man ska tänka  kvalitet och inte bara hur den ser ut. Det handlar om mycket pengar och man ska trivas med den länge.

Jag har själv tittat på soffor och den som jag föll för och  tyckte  att den såg bekväm ut var inte alls det. Den vara bara snygg att se på.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Honestyisdead
4/24/16, 4:38 PM
#4

#3 Ja min var en snygg inredningsdetalj i alla fall. Men ingen ville sitta i den 😃

[nevamisse]
4/27/16, 10:20 AM
#5

För mig vore det ett krav att kunna provsitta och att det är bra kvalitet. Det är inte roligt om konstlädret flisar sig direkt eller liknande.

Ska jag gå på utseende tyckte jag bäst om alternativ 1.

IngridSvensson
4/29/16, 11:13 AM
#6

Tack för svar! Kanske ska provsitta innan jag beställer..


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Sindri
5/14/16, 5:10 PM
#7

Jag skulle inte köpa vare sig läder eller konstläder. Ser snyggt ut och är lätt att torka av, men jag tycker skinnsoffor är kalla och otäcka att sitta i. De är också hala, om man försöker lägga en pläd att sitta på så glider den omkring. Är det varmt så blir soffan klibbig och svettig, omöjlig att sitta i med bara ben.

Är du 100 på en skinnsoffa så provsitt och kolla upp märket, och vad de har för stoppning i sittkuddarna. Vi köpte en gång en märkessoffa som var jätteskön att sitta i, men efter ett par månader hade mittenkudden sjunkit ihop.

(OT; En orsak till att jag inte gillar att åka taxi, för de har ofta skinnsäten)

IngridSvensson
5/15/16, 12:36 PM
#8

Jag älskar skinnsoffor! Har haft en cognacfärgad i typ tio år som jag fått av pappa men nu är den trasig i trät liksom. Så jag är 100 procent säker på skinn! Ja man är ju olika, jag älskar skinn och tycker det är mest praktiskt när man har djur och ska skaffa barn. Men provsitta ska vi göra innan vi köper! 😄 #7


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Honestyisdead
5/15/16, 7:12 PM
#9

Jag älskar också skinnsoffor.

Maria
5/15/16, 9:15 PM
#10

Vi köpte en skinnsoffa när vi flyttade till detta huset (2006). Vi hade inte haft skinn innan utan tänkte att vi köper någon på blocket så får vi testa hur det fungerar med katterna, om de klöser eller inte. Så kan vi köpa en finare sedan.

Vi har fortfarande kvar "blocketsoffan" för den är både fin och helt underbar att sitta och ligga i😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: