Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 4137 ggr
Fridaaaa
3/23/16, 2:19 PM

Hatthylla/klädhängare + skoställ

Ngon som vet om det finns att köpa att kunna ha i en hörna av hallen?
Vill inte ha rundat :)

Som är separata och inte sitter ihop.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Surpan
3/23/16, 4:11 PM
#1

Det finns nog men inte så mycket. Kanske kan du göra något själv? Eller om man kan hitta på en alternativ lösning.

Jag har en sån tavelhylla i hallen, och under den har jag satt fast krokar. Något sånt kanske man kan göra av de "vanliga" hyllplanen på IKEA?

Annar kanske det räcker med lite större krokar som man sätter på väggen, jag tänker mig någonting sånt här, då kan man hänga upp halsdukar och mössor på dom också.

/Surpan

Fridaaaa
3/23/16, 4:13 PM
#2

#1 Jag är väldigt ohändig och skulle aldrig tyvärr kunna göra som jag vill ha det :/ 

Nja jag vill ha hatthylla & klädhängare i ett så att säga :) Vill inte göra allt för många hål i väggen heller och tycker det är snyggare om det sitter ihop så att säga :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
4/13/16, 6:19 PM
#3

Ett tips kan ju vara att köpa ett billigt hörnskåp på t ex blocket eller tradera. Till exempel nåt liknande en sån här (eller mindre). Och behålla dörren eller ta bort den. Och eventuellt måla om den.  Då blir det enklare att hitta en skohylla som man kan måla om i samma stil också.

Undertill kan man skruva i lite fina ankarkrokar och/eller en stång för galgar, eller en list med knoppar utmed väggen under skåpet…. 

Alternativet till hörnskåpet är att skaffa en triangelformad träskiva som kan fästas i hörnet, och skruva i stång/krokar under eller bara en list med knoppar utmed väggen/väggarna.

Tror t o m att jag skulle klara av det även fast jag har tummen mitt i hand.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
4/13/16, 6:23 PM
#4

#3 Tack för tipset men vill inte ha som ett hörnskåp :) Utan ute efter annan variant :) Svårt att förklara xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
4/13/16, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Se om ddt blir tydligare med bild :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
4/13/16, 8:22 PM
#6

#5 VÄSKAN 😍

Annons:
Honestyisdead
4/14/16, 3:37 AM
#7

Har aldrig sett hörn hatthylla eller skoställ.

Lättast är nog att köpa dubbla uppsättningar och ställa på var sin av väggarna.

Fridaaaa
4/14/16, 6:36 AM
#8

#7 är därför jag frågar här ifall jag missat :) Funderat på det men inte hittat nått som passar hmm svårt detta: ( önskar jag kunde bygga snyggt själv :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
4/14/16, 8:40 AM
#9

Ingen hörnskohylla, men en smart variant. Tycker jag….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Forest]
4/14/16, 11:33 AM
#10

Jag hade gammal hatthylla för hörn, mitt tips är googla kanske det även finns på blocket :) För att göra något eget till skorna även hatthylla kan man köpa konsoller och lite brädor är man inte händig (jag är inte det heller) så kan man få brädorna måttanpassande :) Se bild för mer ide hur man hyffsat enkelt kan få till hylla http://mmfinsnickeri.se/?attachment_id=1177

denna hade jag i min första lägenhet hade även samma på skohyllan men utan krokar :) 

 https://auctionet.com/sv/91689-hatthylla-for-horn-1900-tal

[Forest]
4/14/16, 11:35 AM
#11

Kom på även att göra hatthylla och skohylla av trälådor/äpplelådor är fint :) Man kan sätta upp lådorna och även köpa snygga krokar för hänga upp jackor mm

Fridaaaa
4/14/16, 1:04 PM
#12

#10 har googlat är därför jag kollar här med :) hittade inget när jag googlade :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
4/14/16, 1:05 PM
#13

#9 smart variant men inget jag tyckte var så snyggt tyvärr och inte vad jag söker tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
4/15/16, 3:22 PM
#14

Har inte kollar igenom hela tråden men kan detta vara något? https://www.mio.se/produkt/vemdalen/25933277 Vi har sådana, väldigt smarta och tar minimalt med plats.

Zingo ;D

Fridaaaa
4/15/16, 5:29 PM
#15

#14 Nja vill ha på rad, och med hatthylla :) tack ändå! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: