Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1782 ggr
cherkoy
3/15/16, 8:55 PM

Vi hör grannarna...

Hej allihopa! Jag, min Sambo och vår ettåriga son bor i en 3:a i ett lägenhetshus. Vi trivs jättebra här förutom ett problem, jag går rakt på sak. Två, ibland tre kvällar i veckan hör vi när grannarna håller på, ja, har sex när vi ska sova, och det är inget kul att somna till. Det är väldigt lyhört här. Vad ska man göra? Vi vill helst inte knacka på och säga till, det skulle kännas lite stelt.

Annons:
Em_
3/15/16, 9:18 PM
#1

Överrösta de 😇


Bill&Bull
3/15/16, 9:21 PM
#2

Skriv en lapp och lägg i brevlådan, eller säg till hyresvärden. Går ju vara anonym

||My Love For Animals Is Immortal||

sisela
3/16/16, 3:41 PM
#3

Om det inte är extremt högljutt och skrikigt så är det sånt jag tycker man får stå ut med när man bor i lägenhet. Annars får man väl ta mod till sig och skriva ett brev eller knacka på.

Sagolikt
3/17/16, 10:47 AM
#4

# 2. Vad ska man säga till hyresvärden? De gör ju inget som bryter mot något kontrakt. Jag tvivlar på att det i ordningsreglerna står att man inte får nuppa på vardagar.

Maria
3/17/16, 10:48 AM
#5

Öronproppar kanske😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
3/17/16, 10:58 AM
#6

Om man inte vågar påtala det rakt till grannen så kan man skriva en lapp och lägga  i brevlådan. Inget anklagande eller arg, utan mest "vi vill bara informera er om att ni hörs väldigt tydligt hos grannar när ni har sex och även om det är väldigt trevligt med ett bra sexliv så kanske ni kan tänka på att alla inte har lika trevligt som ni och försöka dämpa er lite."

Annons:
Aleya
3/17/16, 11:25 AM
#7

En häftig dam som jag känner berättade att hennes unga grannar kunde hon höra ganska bra, detta p g a sängen.(gnisslade och lät som ett åbäke)

Så hon sa rakt ut att det är roligt att ni har kul och så, och ni får gärna hålla på, men ställ sängen mot väggen mer eller låna en skruvmejsel av mig om ni behöver skruva fast bena. Så den inte gnisslar och stör på natten.🙂

Nu är det kanske knappast sängen som är problemet, utan jag tippar på stönet. hade sådana grannar också, antingen kollade dom porr eller körde på hårt.
Orkade aldrig bry mig.

Så skriva en lapp och påtala detta kanske skulle vara bra, om man nu störs av det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bill&Bull
3/17/16, 2:43 PM
#8

#4 Det jag mena är att hyresvärden kan säga till då istället om man själv inte vill. Hyresvärdens ansvar att alla trivs där, här där jag bor måste det vara tyst efter kl 22 och om inte så är hyresvärden snabb att säga till

||My Love For Animals Is Immortal||

[Forest]
4/19/16, 9:02 AM
#9

 lägg lite krut på hur väl isolerat ni har det eller vad ni kan göra för att dämpa ljudet.  Örobproppar,tv,radio kan man även skaffa eller ha på om det stör så pass. Sen dunkar det mot väggen eller hör ni mer stön o sex ljud? Vid dunkandet kan man säga till som 7 säger.

Honestyisdead
5/2/16, 3:46 AM
#10

Hur hör ni det? Bankar det? Stönar dom? Skriker?

Om det är på tider mellan 22-08 hade jag hängt en lapp i trappan om att dom hörs och att även om kärlek är härligt så behöver folk sova om nätterna. ;)

Är det dagtid hade jag inte gjort något. Skrattat kanske :)

cherkoy
5/11/16, 12:58 PM
#11

#10 både bank och stön runt 11 på kvällen. Ja det kan jag testa. Har blivit lite bättre senaste tiden faktiskt. Inte lika ofta det händer längre. Kanske någon annan som sagt till

Upp till toppen
Annons: