Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1312 ggr
Kasumi
11/30/15, 8:35 PM

Billiga Easy Up tapeter

Hej! Vart kan jag hitta billiga easy up tapeter, både i butik och online? Tänker allt från 19kr /rulle - 100kr /rulle? Jag har googlat och googlat, men det billigaste jag hittar är typ 139kr /rulle eller 179kr /rulle på Bygghemma nu som har rea fram tills midnatt. Ska tapetsera många rum så det bör vara billigare än så. :( Help please?!

Annons:
VildaVittra
11/30/15, 8:38 PM
#1

Måste det vara easy-up? För Stuvbutiken har tapeter för från 25 kr rullen. Vanliga tapeter är inte heller svåra att sätta upp, bara lite mer kladd. http://www.stuvbutiken.com/produkter/tapet/fynd/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kasumi
11/30/15, 8:40 PM
#2

#1 Helst, första ggn jag ska tapetsera så är rädd att det jag kommer f***a up det totalt med vanliga haha ;P Så känns som easy up är smidigast. Men tack för länken, får se om nån annan vet annars kanske man för överväga.

VildaVittra
11/30/15, 8:42 PM
#3

#2 Det är inte alls svårt, låt bara längden svälla en liten stund så är det precis som easy-up.  Morska på dig lite, du fixar det garanterat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JMW
11/30/15, 9:26 PM
#4

När vi köpte detta huset så tapetserade jag om i  3 rum med "vanliga" tapeter. Tapetklister och allt. Hade aldrig tapetserat förr och det gick hur bra som helst. Trots sneda hörn och tak.

Kasumi
11/30/15, 9:35 PM
#5

#3 #4 Ska görs tillsammans med sambon såklart, han har tapetserat med vanliga och säger "aldrig mer" när jag berättade nu vad ni sa :'D Jag kan varken säga bu eller bä eftersom jag aldrig gjort det. Hmm, jani detta blir svårt!

VildaVittra
11/30/15, 9:43 PM
#6

Har han verkligen tapetserat med easy-up eller har han "gått på reklamen"?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Kasumi
11/30/15, 9:49 PM
#7

#6 Nej han har bara tapetserat en gång och då med vanliga, det var jätte jobbigt tkt han. Men är inte easy up mkt enklare? Det heter ju ändå "easy" menar jag, haha

VildaVittra
11/30/15, 10:16 PM
#8

#7 Nej, det är inte enklare, bara lite mindre risk för kladd (som lätt löses med ett gäng rena trasor).

Bor ni runt Uppsala kan jag komma och vara arbetsledare. ;)

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Record
11/30/15, 10:18 PM
#9

Tycker du skall lära sambon tapetsera med vanliga papperstapeter, lugnt o metodiskt. Man måste anstränga sig ibland.

Mät ut ett antal längder ur rullen som passar från tak till golv.

Haka av en slät dörr i huset o använd denna som bord när du stryker på tapetklistret, låt tapeten svälla en stund, så får den inga blåsor.

Häng upp tapeten och använd en borste för att stryka ut eventuella luftblåsor försiktigt.

Andra eller tredje gången ni tapetserar. blir det inget bråk. 😃

[tk1971]
12/6/15, 1:05 PM
#10

Kolla på Rusta. Vi har nyss tapetserat en del här hemma. Det går lätt och snabbt med Easy Up-tapeter.

Kasumi
12/6/15, 1:06 PM
#11

Oj! Glömde bort att svara, sorry #8 #9

Kasumi
12/6/15, 1:09 PM
#12

#10 Ja vi köpte på Rusta, vart 149kr per rulle typ, lite dyrare än vad vi hade hoppats på men billigare än o beställa folk som gör åt en. Jag ska tapetsera första ggn i imorgon så får se då, men sambon började igår o han tyckte som #8 att det inte var direkt smidigare än vanliga. Men vi sa att det kan ju vara bra med erfarenhet av bägge :)

Upp till toppen
Annons: